loader

Short Code i dwukierunkowa komunikacja SMS w kampaniach marketingowych

Promując przykładowo aplikację mobilną, można wykorzystać SMS do wysłania skróconego linku – co umożliwia użytkownikowi łatwą instalację bezpośrednio na jego smartfonie. Osób, które wiadomość tekstową otwierają od razu po otrzymaniu, jest znacznie więcej od tych, którzy czytają maile czy otrzymują powiadomienia push z aplikacji. Co ciekawe, strona, do której prowadzi link w SMS-ie, może automatycznie rozpoznać system operacyjny telefonu i wyszukać odpowiednią wersję oprogramowania. Poniżej przedstawiona jest infografika przygotowana przez SMSAPI.pl – operatora platformy do masowej wysyłki SMS, która przedstawia potencjał trzech rodzajów komunikatów odbieranych przez użytkowników smartfonów.

Usługa Short Code i potencjał komunikacji SMS wykorzystany został przez Coca-Colę w oryginalnej, polskiej kampanii o nazwie „Podziel się radością“ przeprowadzonej we współpracy z SMSAPI.pl. Akcja promocyjna polegała na wyświetlaniu na billboardzie komunikatu, który zachęcał do wysyłania imion przyjaciół pod krótki numer 4488. Już po kilku sekundach imiona pojawiały się na butelkach napoju wyświetlanych na dużym ekranie. Kampania odbiła się szerokim echem, a sam mechanizm sprawił wiele radości konsumentom, szczególnie że za wysyłane wiadomości tekstowe nie pobierano opłat. 

Jednym z ciekawszych przykładów wykorzystania komunikacji SMS jest Cardio Watch – narzędzie służące do pomiarów domowych u pacjentów cierpiących na choroby serca. Twórcy stworzyli system, który wysyła SMS-a pacjentowi z przypomnieniem o pomiarze ciśnienia, a po dokonaniu badania pacjent odsyła swój pomiar do lekarza. Firma podkreśla, że w tym przypadku SMS w komunikacji z użytkownikami okazał się lepszym narzędziem niż aplikacje iOS, Android, czy rozwiązania webowe.

Idąc krok dalej, twórcy narzędzia do kontrolowania ciśnienia postanowili również promować swoje urządzenie przy użyciu SMS-ów, korzystając z platformy do masowej wysyłki SMS:

Przed udzieleniem wywiadu telewizyjnego zaproponowaliśmy naszemu klientowi skorzystanie z usługi Short Code. Miało to na celu skłonienie jak największej liczby osób do zgłoszenia się na darmowe testy urządzenia. Wystarczyło aktywować prosty, czterocyfrowy numer i podpiąć go do naszej sieci, widzowie zainteresowani wzięciem udziału w testach musieli jedynie wysłać SMS o treści „TAK“. W ciągu 10 minut udało się zebrać aż 1200 zgłoszeń. Sukces przedsięwzięcia tkwił przede wszystkim w prostym sposobie kontaktu – mówi Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director w SMSAPI.pl.  

Przekonanie klientów do interakcji z marką przy użyciu SMS-ów pozwala na nawiązanie długotrwałych relacji. Jednocześnie tego typu promocje SMS-owe mogą stanowić dobre uzupełnienie dla standardowych działań marketingowych, zwiększając rozpoznawalność marki. Short Code doskonale sprawdzi się w generowaniu leadów sprzedażowych, w konkursach, eventach, loteriach czy ankietach. Możliwości wykorzystania tego mechanizmu jest bardzo wiele, a kluczową rolę w czerpaniu korzyści z tego rozwiązania pełnić będzie wyobraźnia marketera. 

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze