loader

Debata Capital24.tv: Wyzwania, z którymi mierzymy się w biznesie

Redakcja Capital24.tv zaprosiła po raz kolejny ekspertów do dyskusji nad tym jakie zmiany nas czekają, w jakim kierunku zmierzają poszczególne branże, czego obawiają się firmy, jakie są prognozy na najbliższe miesiące?

Debatę poprowadził Tomasz Sańpruch, redaktor naczelny Capital24.tv, a udział wzięli: Joanna Szyman, prezeska zarządu NEO Hospital, Dagmara Krzesińska, prezeska Fundacja Koalicji na rzecz Polskich Innowacji, Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce oraz  Norbert Matusiak, Compensation & Benefits Manager FORVIA.

Obecny rok to kolejny czas wyzwań i trudnych decyzji. Biznes mierzy się z nowymi warunkami funkcjonowania, ustawia nowe reguły i przetasowuje priorytety. Najważniejszym zasobem stali się ludzie i to nie tylko pracownicy, ale i klienci. Jedni i drudzy wymagają zrozumienia i dostosowania reguł biznesowych do funkcjonowania w zmieniającej się technologicznie rzeczywistości.

Na zmiany zwraca uwagę Norbert Matusiak, Compensation & Benefits Manager FORVIA:

„Obecna sytuacja gospodarcza i geopolityczna sprawia, że prowadzenie biznesu jest ogromnym wyzwaniem. Niestabilne łańcuchy dostaw, wzrost cen surowców, szalejąca inflacja oraz bardzo niskie bezrobocie, to tylko niektóre problemy, z którymi musimy się mierzyć.”

Podkreśla, że „kluczem do sukcesu jest dobrze zorganizowany i zwinny zespół, optymalizacja procesów, skuteczność działania i otwartość na zmiany. Elastyczność w podejściu do biznesu ogrywa teraz kluczową rolę. Kwestie które jeszcze 5 lat temu wydawały nam się niemożliwe – jak home office, pełna cyfryzacja procesów, spotkanie zdalne jako wiodące – już są absolutnie na porządku dziennym. Co więcej, nie jest to już tylko dobra wola firmy, ale oczekiwania kandydatów i klientów, którzy chcą natychmiastowego dostosowania się do zmian. Dotyczy to również kwestii zrównoważonego rozwoju, które stały obowiązkowym punktem w strategii organizacji. Do tej pory dużo mówiło się o cyfryzacji i automatyzacji w biznesie jako dominującym trendzie. Pandemia, a teraz wojna, pokazały, że to człowiek powinien być w centrum strategii biznesowej, bo w dłuższej perspektywie to pracownicy, klienci, kontrahenci decydują o sukcesie naszej firmy. Przy całej elastyczności, wprowadzaniu innowacji nie należy zapominać o szeroko pojętym czynniku ludzkim, który jest absolutnie kluczowy w realizacji założeń. To niezwykle pouczające doświadczenie ostatnich lat, które mam nadzieję zostanie z nami na dłużej.”

Zmiany w biznesie przekładają się także na nasze codzienne funkcjonowanie czy to w obszarze przemieszczania się, czy też zdrowia. Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce zwraca uwagę, że – „jeszcze kilkanaście lat temu jedynym sposobem na zamówienie taksówki był telefon na centralę, a poruszanie się po mieście wypożyczoną hulajnogą było niewyobrażalne. Bolt jest częścią transformacji cyfrowej i działając w ponad 500 miastach na 45 rynkach chce zmieniać oblicze nowoczesnych miast. Przez lata te ostatnie były budowane dla samochodów, a nie dla ludzi. Doprowadziło to do uciążliwego ruchu drogowego, wzrostu zanieczyszczeń oraz utraty przestrzeni publicznej na rzecz miejsc parkingowych, których czasem przypada aż 8 na jeden samochód! A pojazdy prywatne przez 95% czasu stoją nieużywane. Aby poprawić jakość życia mieszkańców miast, opracowaliśmy rozwiązania oferujące dobre i przystępne cenowo alternatywy transportu. W ramach jednej aplikacji proponujemy przejazdy taksówkami, wypożyczanie hulajnóg i rowerów elektrycznych oraz car-sharing. Nasza oferta inspiruje także inne firmy, które poszukują nowoczesnych rozwiązań i wybierają Bolt Business, zamiast inwestycji w samochody służbowe. Liczymy, że nasze działania przyczynią się do tego, że za kilka lat potrzeba posiadania prywatnego samochodu znacznie się zmniejszy.”

Więcej do obejrzenia w poniższym wideo.

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze