loader

Short Code i dwukierunkowa komunikacja SMS w kampaniach marketingowych

W realizacji kampanii marketingowej niezwykle przydatna może okazać się usługa Short Code, czyli krótkie 4- lub 5-cyfrowe numery SMS umożliwiające dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Short Code największą popularność zyskały w USA, niemniej na polskim rynku coraz częściej można spotkać się z ciekawymi realizacjami z wykorzystaniem tej usługi.

Jednym z najtrudniejszych wyzwań w marketingu, zdaniem wielu pracowników branży, jest proces zbierania wartościowych, ekskluzywnych baz danych. W tej sytuacji z pomocą przychodzą krótkie numery odbiorcze, które służą zarówno do wysyłania, jak i odbierania wiadomości.

 

Krótki numer odbiorczy składa się z 4 lub 5 cyfr (np. 4321, 4268), przez co jest dużo łatwiejszy do zapamiętania przez klienta. Warto przypomnieć, że standardowe numery GSM, używane także do odbioru wiadomości SMS lub MMS liczą 9 cyfr. Z technicznego punktu widzenia Short Code funkcjonują podobnie jak numery Premium, ale nie są obciążone podwyższoną płatnością. Koszt wysłania wiadomości jest naliczany według standardowych stawek operatorów danej sieci. Oznacza to, że konsument zainteresowany kampanią zapłaci za wysyłkę SMS-a od 0 gr w przypadku darmowego pakietu do ok. 20 gr w zależności od aktualnej stawki.

Kluczową rolę w promocjach z wykorzystaniem krótkich numerów odgrywa możliwość dwukierunkowej komunikacji. Konsument nie jest postawiony jedynie w roli odbiorcy komunikatu, ale również angażuje się go do podjęcia dialogu z marką. Tego typu interakcja z klientem może przyśpieszyć proces sprzedażowy, pozyskać nowe leady zgodnie z zasadami permission marketingu, pomóc lepiej zapamiętać markę dzięki elementom grywalizacji, podtrzymać relacje lub przeprowadzić analizę rynku. Usługa Short Code wykorzystywana jest również do ewaluowania przeprowadzonych rozmów telefonicznych z teleoperatorem, kiedy po zakończonej rozmowie otrzymujemy SMS-a z prośbą o ocenę usługi przykładowo w skali od 1 do 5. 

Z badań przeprowadzonych na rynku brytyjskim przez firmę Text Marketer wynika, że możliwość udzielenia informacji zwrotnej na nadesłanego SMS-a zwiększa responsywność klientów o 20%, a 2/3 ankietowanych potwierdziło, że chciałoby się komunikować z ulubioną marką przy użyciu SMS-ów. Do wysyłki SMS-ów na krótkie numery najczęściej zachęcają nas reklamy prasowe, outdoorowe, radiowe oraz spoty telewizyjne. W przypadku telewizji częstym zjawiskiem jest wykorzystanie tego rozwiązania przez firmy ubezpieczeniowe.

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze