loader

Zakupowy zawrót głowy

Komentuje – Mateusz Łukianiuk, Country Manager Poland w Admitad

Listopad to najgorętszy okres handlowy na polskim rynku, głównie za sprawą Black Week i Cyber Monday. Z kolei w perspektywie globalnej, coraz większe znaczenie zyskuje 11 listopada, kiedy obchodzony jest zaczerpnięty z chińskiej tradycji Dzień Singla. W ubiegłym roku, tylko pomiędzy 11 a 13 listopada, sprzedaż internetowa na chińskich platformach zakupowych wzrosła aż 7-krotnie. Z naszych analiz wynika, że do wzrostu popularności tego trendu istotnie przyczynili się szeroko rozumiani internetowi twórcy, którzy zintensyfikowali wtedy swoją działalność.

Twórcy oraz influencerzy mają ogromne możliwości wykorzystania w tym okresie swojego potencjału, głównie z uwagi na możliwość łatwego łączenia różnych strategii sprzedażowych. Mają oni do swojej dyspozycji nie tylko bezpośrednie kontakty z markami, ale również możliwość sprzedaży własnych produktów, współpracę partnerską z rozpoznawalnymi markami, a także prezentację usług i produktów w zamian za różnego rodzaju nagrody. 

Dane zebrane przez Admitad pokazały, że twórcy treści uczestniczący w promocjach z okazji Dnia Singla na całym świecie, zwiększyli swoje zarobki płynące ze współpracy partnerskiej w ciągu tygodnia o 89%, a w Polsce o 33%, w porównaniu do regularnych okresów wyprzedaży. Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez firmę, najbardziej dochodowymi kategoriami towarów i usług dla influencerów oraz twórców treści podczas Dnia Singla okazały się kolejno: usługi mobilne i IT, moda, elektronika, edukacja online i usługi finansowe.

Spoglądając na wyniki zeszłorocznej sprzedaży trzeba pamiętać o wpływie, jaki miała na nie pandemia COVID-19. Branża usług online wysunęła się na prowadzenie, chwilowo detronizując produkty z kategorii: elektronika, moda, kosmetyki, które w przeszłości tradycyjnie królowały w rankingach sprzedaży i zarobków twórców. W mojej ocenie istnieje duża szansa, że w tym roku ponownie wysuną się one na prowadzenie. 

 

Jednocześnie opłacalną strategią będzie skupienie uwagi na próbie zaspokojenia kluczowych potrzeb swoich odbiorców. W obliczu ożywionych dyskusji medialnych dotyczących potencjalnego kryzysu energetycznego, na szczycie tegorocznej listy potrzeb zakupowych mogą znaleźć się także artykuły gospodarstwa domowego, w tym systemy grzewcze oraz ocieplana odzież.

 

author avatar
Schultz
Rita Schultz, redaktor, wykładowca akademicki z ponad 20 letnim stażem, szkoleniowiec, prelegent.
O autorze