loader

Odwołany pogrzeb bankomatu

Co z bankomatem?

Inwestowanie w sieć urządzeń samoobsługowych jako element spójnej strategii rozwoju omnichannel niesie wiele korzyści. Jedną z nich jest maksymalizacja samoobsługi dla klientów. Urządzenia samoobsługowe pozwalają klientom na wykonanie takich czynności jak opłacenie rachunków, wykonanie przelewów czy wydruk bilansu środków.

Interaktywne maszyny, takie jak produkowane przez NCR terminale SelfServ, umożliwiają zarówno samoobsługę, jak i kontakt z konsultantem banku za pośrednictwem ekranu – umożliwiając tym samym większości pracowników, skupienie się na sprzedaży lub innych działaniach przynoszących bankowi przychody.

Wreszcie sieć urządzeń samoobsługowych to również potężne narzędzie wzmacniające markę banku i pozwalające na stworzenie spójnego przekazu marketingowego za pośrednictwem wszystkich kanałów.

W dobie nowoczesnej bankowości i dostępu do większości usług online łatwo nie docenić znaczenia bankomatów, jednak instytucje finansowe, które popełnią ten błąd, ryzykują utratę ważnego sposobu kontaktu ze swoimi klientami. 

Bankowość za pośrednictwem Internetu i urządzeń mobilnych wyraźnie zyskała w ostatnich latach na znaczeniu, jednak klienci wciąż cenią wygodę i przystępność tradycyjnego bankomatu, a liczba bankomatów w Polsce dynamicznie rośnie. Według raportu Narodowego Banku Polskiego, wzrosła w ciągu dwóch lat o ponad 3 tys. urządzeń w całym kraju. Jednocześnie wciąż jest pole do dalszego rozwoju – w porównaniu do krajów UE, liczba bankomatów na mieszkańców kraju jest w Polsce znacznie niższa od średniej unijnej.

Wiele wskazuje na to, że postęp technologiczny nie tylko nie zmniejszył roli bankomatów, ale przyczynił się do poszerzenia ich zastosowania i znaczenia z punktu widzenia obsługi kontaktu banku z klientem.

 

Więcej na: www.ncr.com

author avatar
Hill Knowlton Strategies

1 2

O autorze