loader

Bariery komunikacyjne i kulturowe hamują gospodarkę światową

Natomiast respondenci zapytani o wpływ aspektów komunikacyjnych i kulturowych na sukces lub porażkę firmy na rynku światowym, mieli odmienne zdania. Jednak zdecydowana większość z nich (64%) przyznała, że bariery kulturowe i językowe przeszkadzają w prowadzeniu takiego biznesu. Według liderów firm jakość współpracy i komunikacji z lokalnymi partnerami są głównymi przyczynami niepowodzeń.

W przeprowadzonym badaniu 47% kadry kierowniczej uznało, że trudności w relacjach z partnerami zagranicznymi wynikają z faktu, że firmy nie zapewniają pracownikom wystarczająco dużo szkoleń związanych z nauką języka obcego. Kluczowym czynnikiem powodzenia ekspansji firm jest biegła znajomość języka lokalnego lub angielskiego, który jest światowym językiem biznesu – aż 68 % badanych wskazało ten język, jako niezbędny do komunikacji z zagranicznymi klientami i pracownikami.

Tradycyjne metody nauczania w klasach nie zawsze przynoszą odpowiednie efekty. Dowodem na to jest raport „Competing across borders”, który pokazuje, że przedsiębiorstwa dokonujące ekspansji zagranicznej często borykają się z problemami związanymi ze złym przygotowaniem pracowników do kontaktu z zagranicznymi klientami i partnerami. Jednak takie firmy szkoleniowe jak EF Education First nie dość, że stwarzają nowe możliwości poznania kultury krajów z całego świata, to gwarantują sukces językowy – powiedział Piotr Majdan, Country Manager EF Education First w Polsce, międzynarodowej szkoły językowej specjalizującej się w organizacji zagranicznych kursów językowych.

Pełny raport Economist Intelligence Unit, z dodatkowymi analizami i wykresami dostępny jest na stronie internetowej pod adresem:

http://www.economistinsights.com/countries-trade-investment/analysis/competing-across-borders/fullreport

1 2

O autorze