loader

Praca na chwilę, praca na lata. Różne ścieżki kariery w call center

 

Pracownicy telefonicznych centrów obsługi klienta to jednak nie tylko studenci. Równie dobrze odnajdują się tu osoby, które z różnych powodów potrzebują elastycznych godzin pracy. Powrót do pracy po urodzeniu dziecka nie należy do łatwych zadań, zwłaszcza że młoda mama nadal musi poświęcać dziecku bardzo dużo czasu i uwagi. Wiele kobiet po zakończeniu urlopu macierzyńskiego staje więc przed dylematem – co dalej? Przyjazne podejście firmy do matek pomaga im w pogodzeniu życia prywatnego z zawodowym, a przede wszystkim ułatwia podjęcie niełatwej decyzji o powrocie na rynek pracy.

 

– Niezależnie od sytuacji, zawsze mogę porozumieć się z kierownikiem i pracować na zmiany poranne lub popołudniowe. Jest to wielkie ułatwienie, zwłaszcza w sytuacjach nagłych, kiedy muszę dostosować grafik w pracy do awaryjnej sytuacji w domu. W tej kwestii nigdy nie zawiódł mnie kierownik, który zawsze wykazuje zrozumienie – wyjaśnia Monika Kmieć, mama małego przedszkolaka, która pracuje w Telmon.

 

Call center o wiek nie pyta

 

Bardzo cenionymi pracownikami w call center są osoby w dojrzałym wieku. Skupienie na pracy, ambicja, skrupulatność i zaangażowanie – to tylko kilka cech, które świadczą o wyjątkowej wartości telemarketerów w wieku 50+.

 

– Największym plusem pracy w naszej firmie jest dla mnie poczucie stabilizacji – zawodowej i finansowej. Nie muszę się martwić o swoją przyszłość zawodową, a dodatkowo spędzam czas w atmosferze wzajemnego wsparcia i zrozumienia, co jest dla mnie niezwykle istotne. Call center stwarza możliwości rozwoju niezależnie od wieku, sama zaczynałam od stanowiska konsultanta telefonicznego, a obecnie jestem specjalistką do spraw sprzedaży. Taki progres daje mi poczucie spełnienia i satysfakcję – opowiada Elżbieta Wijas. – Jestem w firmie od 2013 roku, od początku podchodziłam do tej pracy bardzo poważnie i mam nadzieję, że zostanę tu aż do czasu przejścia na emeryturę – dodaje.

 

Kierownicy podkreślają, że środowisko pracy łączące ludzi w różnym wieku funkcjonuje nad wyraz dobrze. Widzą w zespole szczerą życzliwość, wzajemną pomoc i jej wpływ na efektywność zespołu. Młodsi pracownicy czerpią doświadczenie od starszych kolegów i koleżanek, a odwdzięczają się pomocą, gdy senior napotka problem w obsłudze komputera, programów i aplikacji niezbędnych do pracy.

 

Dzięki zróżnicowaniu wieku pracowników można zaobserwować wspaniałą współpracę i większe zaangażowanie w osiąganie celów całej grupy – podsumowuje Wojciech Gajda.

Specyfika pracy w call center sprawia, że spotykają się tu ludzie na różnych etapach kariery zawodowej. Każdy z nich odnajdzie w tym miejscu pracy coś dla siebie –  stabilne zatrudnienie, szkolenia, rozwój i wyzwania.

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze