loader

O krok dalej – pierwszy zunifikowany sekwencyjny wtrysk gazu Stella BELLA

Szeroka gama możliwości

Sterownik Stella BELLA, należący do serii EXTRAline, umożliwia konwersję na zasilanie gazem LPG (propan-butan) i CNG (sprężony metan) w silnikach 2-8-cylindrowych, zarówno z wtryskiem bezpośrednim benzyny (do komory silnika), jak i wielopunktowym wtryskiem pośrednim benzyny do kolektora ssącego. Wykorzystuje nowy algorytm, który kontroluje mieszankę paliwowo-powietrzną w różnych warunkach pracy silnika. Dodatkowo, podłączenie pod OBD pozwala na odczyt parametrów pracy silnika oraz automatyczną korekcję składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

 

Cechy szczególne

Czujnik ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP pozwala na odczyt parametrów istotnych dla poprawnej pracy na gazie. Przez podłączenie dyszy (Vacuum) do kolektora dolotowego pojazdu, sterownik Stella BELLA otrzymuje informację o obciążeniach silnika w danym momencie. Jest w stanie określić dawkę gazu zapewniającą odpowiedni skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Przez podłączenie dyszy (Pressure) do listwy wtryskiwacza gazu sterownik otrzymuje informację o ciśnieniu gazu za reduktorem. Gdy wartość ciśnienia gazu spadnie poniżej dopuszczalnej wartości, system automatycznie powróci na zasilanie benzyną.

 

Montaż wiązki głównej przebiega niezwykle szybko. Wszystkie połączenia wykonywane są za pomocą wtyczek. Oprogramowanie  jest przyjazne użytkownikowi, pozwala na szybką komunikację ze sterownikiem i na bieżąco diagnozuje wszystkie komponenty systemu. System współpracuje z przełącznikiem wyposażonym w kilka przydatnych funkcji. Wśród nich wybór rodzaju paliwa (benzyna/olej napędowy lub gaz) sygnalizowany diodami LED. Pokazuje także poziom gazu w zbiorniku, informuje o kończącym się gazie oraz o ewentualnym błędzie w diagnostyce za pomocą diod oraz sygnału akustycznego. W razie potrzeby umożliwia rozruch silnika bezpośrednio na gazie. 

 

author avatar
ELPIGAZ
Firma ELPIGAZ jest aktualnie jednym z czołowych dostawców innowacyjnych rozwiązań dedykowanych sektorowi motoryzacyjnemu, a dokładnie producentem gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza oraz sprężarek. Osiągnięcie aktualnej pozycji nie byłoby możliwe, gdyby nie inwestycje w prace badawczo-rozwojowe, które nieustannie prowadzone są przez inżynierów oraz innych specjalistów zatrudnionych w firmie ELPIGAZ. Dzięki temu możliwa jest produkcja dedykowanych rozwiązań gazowych w oparciu o własne doświadczenie oraz zaplecze techniczne i rozwiązania, które chronione są właściwymi patentami w wielu krajach, co przekłada się jakość wytwarzanych produktów, która prezentuje wysoki, światowy poziom.

1 2

O autorze