loader

Czy biznes jest gotowy na innowacje?

Brodaty mężczyzna w garniturze i krawacie prezentujący modę biznesową.
Mężczyzna w okularach w niebieskiej koszuli prezentujący swoje innowacje biznesowe.
Gotowy mężczyzna w garniturze i krawacie stojący przed budynkiem biznesowym.

Czy biznes jest gotowy na innowacje?

Tym razem redakcja Capital24.tv w debacie z ekspertami poruszyła temat dotyczący otwartości firm na optymalizację i wprowadzania innowacji w ich biznesie.

Podczas spotkania usłyszeliśmy odpowiedzi na następujące pytania: Jak przedsiębiorcy nastawieni są do wprowadzania innowacji i optymalizacji swoich firm? Czy zmiany w kierunku komunikacji on-line, transakcji internetowych, transformacji cyfrowej sprzyjają rozwojowi firm? Jak zmieniło się podejście do innowacji ? Czy biznes rozumie potrzebę zmian i dostosowania się do nowych warunków?

W spotkaniu wzięli udział Stefan Karmaza, prezes Vectio, Michał Żukowski, CEO Innteo, Piotr Motyl, dyrektor ds. relacji z Partnerami, SMART Project

Ogólnoświatowa pandemia, wymusiła na nas bardzo wiele zmian w zakresie prowadzonych działalności. Przyczyniły się do tego wprowadzane restrykcje przez państwa, zmiany potrzeb społeczeństwa, ogólnoświatowy kryzys, związany z zamykaniem niektórych zakładów pracy, bądź zmniejszanie zapotrzebowania na pracowników. W związku z czym z całą pewnością, MSP które nie wprowadzą zmian, nie dostosują się do dzisiejszej rzeczywistości, mogą mieć trudniej jeżeli po raz kolejny będą wprowadzone takie ograniczenia. Nawet jeżeli wrócimy do czasów sprzed pandemii, to MSP powinny przygotować się, że pandemie lub inne zjawiska siły wyższej mogą się raz na jakiś czas pojawiać i należy nastawić się długofalowo i wdrażać zmiany na stałe.”, powiedział Michał Żukowski.

Stefan Karmaza podkreślił, że „Ostatni okres zdecydowanie wzmocnił firmy, które miały w swojej naturze głęboko zakorzenione dążenie do wprowadzenia innowacji. Takie organizacje były w stanie w sposób naturalny wdrożyć, dostępne na wyciągnięcie ręki, nowoczesne, innowacyjne rozwiązania optymalizujące procesy biznesowe wewnątrz firmy, jak również usprawnić komunikacje z kontrahentami. Na przykładzie naszych klientów mogliśmy zaobserwować wykładniczy skok potrzeb, a właściwie można powiedzieć „głód” na kolejne moduły, już wcześniej wdrożonych rozwiązań, które wprost przekładają się na efektywność działania całej organizacji. Końcowy efekt, przeprowadzonych przez nas analiz i wdrożeń, przełożył się na zwiększenie przewagi konkurencyjnej naszych Klientów na tle branż, w których działają.”

Piotr Motyl, dyrektor ds. relacji z Partnerami SMART Project zwrócił uwagę , że „świadomość przedsiębiorców co do konieczności wprowadzania innowacji jest coraz większa, ale nadal niewystarczająca. Firmy, które chcą się rozwijać i są świadome swoich niedostatków np. w zakresie logistyki, chętniej wprowadzają innowacje. Często jednak zdarza się, że bronią się przed nimi rękoma i nogami twierdząc, że wszystko u nich działa sprawnie, niczego nie trzeba poprawiać itd. Dopiero po czasie, gdy wejdziemy do danej firmy ze specjalnym audytem logistycznym i pokażemy czarno na białym gdzie można poprawić określone procesy, klientowi otwierają się oczy, zaczyna korzystać z naszych wyliczeń gdzie i ile można zaoszczędzić. Wówczas daje się, jednak nie bez oporów, przekonać, że warto inwestować w innowacje. Często problemem u przedsiębiorców jest bariera psychologiczna, którą można przełamać twardymi danymi. Nie zawsze się to udaje, bo przecież to klient decyduje o tym, czy inwestować, czy nie.”

Zapraszamy do wysłuchania całej debaty

author avatar
Rita Schultz
Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze