loader

Stały klient wydaje w e-sklepie do 5 razy więcej niż nowy

Zdobywanie nowych klientów w e-commerce jest podstawą rozwoju. Nie wolno zapominać o budowaniu z nimi relacji i wzbudzaniu w nich poczucia lojalności. Wg danych SalesBee stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. Dlatego warto zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować do kolejnych zakupów.

 

Dobrym fundamentem dla nawiązania relacji jest e-mail już po pierwszym zakupie z prostym, ale wiele znaczącym podziękowaniem. Nowy klient poczuje, że nie jest tylko źródłem zarobku, ale partnerem, na którym nam zależy i o którego dbamy. Za tym powinna stać cała filozofia firmy, która pracuje nie tylko nad powiększaniem sprzedaży, ale przede wszystkim nad jak najlepszym spełnianiem potrzeb konsumenta. Krótkie podziękowanie, informacje podsumowujące zamówienie i propozycja zakupu komplementarnych produktów do obecnie zamówionych, to dobry początek dłuższej „znajomości”.

 

Oczywiście należy zadbać o to by klient wyraził zgodę na przesyłanie mu informacji innych niż tylko te dotyczącego jego zamówienia. Gdy e-sklep dysponuje już takim pozwoleniem musi jeszcze odpowiednio wpisać go w swój system CRM by stworzyć bazę klientów. Dzięki temu można pobudzić użytkowników do kolejnych zakupów. Należy pamiętać o tym, że jeśli klient nie chce dostawać wiadomości reklamowych to należy uszanować jego decyzję i nie wysyłać ich wbrew jego woli. Trzeba pamiętać także, że na każdym etapie klient musi mieć możliwość zrezygnowania z mailingów.

 

Personalizacja to podstawa

 

Warto pamiętać że, najefektywniejszymi wiadomościami są te personalizowane – to trend, który będzie w dalszym ciągu podbijał e-commerce. Według danych SalesBee prosta segmentacja – na przykład na kobiety i mężczyzn połączona z personalizacją i dopasowaniem do rodzaju wcześniej kupowanych produktów poprawia wyniki mailingu o 20-30 proc. Dzięki temu można też uniknąć sytuacji, gdy klienci irytują się otrzymywaniem wiadomości, które zupełnie ich nie interesują.

 

W e-sklepach oferujących produkty, które należy kupować cyklicznie, np. soczewki kontaktowe czy kosmetyki, warto skorzystać z potęgi mailingu w jeszcze inny sposób. Służą do tego narzędzia typu salesbooster, które zbierają, porządkują i przygotowują do wykorzystania Big Data za pomocą specjalnych automatycznych narzędzi. Dzięki nim można użyć informacji o tym co i kiedy kupował konkretny konsument i wysłać mu wiadomość przypominającą o możliwości ponownego zamówienia ulubionego produktu, kiedy ten kupiony za pierwszym razem powinien już się kończyć. Klient z pewnością doceni takie przypomnienie i będzie wdzięczny za uwagę jaką mu poświęcamy. To samo narzędzie można też zastosować w innych branżach, np. jeśli gość sklepu kupił pierwszą część trylogii o prokuratorze Szackim, można wysłać mu wiadomość z pytaniem czy jest zadowolony z lektury załączając jednocześnie ofertę kupna pozostałych tomów oraz innych kryminałów.

 

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze