loader

Neoprodukt w kampanii reklamowej T-Mobile

Przez lata był menadżerem w przedsiębiorstwie handlowym. W końcu poczuł potrzebę zmienienia swojego życia. Dziś Marcin Ludwinek pracuje jako coach, trener rozwoju osobistego i trener biznesowy, prowadzi firmę Neoprodukt, a ostatnio wystąpił w dużej kampanii reklamowej T-Mobile.

 

Choć Marcin Ludwinek od zawsze był zainteresowany psychoedukacją, wybierając swoją ścieżkę zawodową, nie spodziewał się, że pewnego dnia ta pasja stanie się jego codziennością. Przez 12 lat pracował jako menadżer w przedsiębiorstwie handlowym, aż poczuł, że nadszedł czas na zupełnie nowy etap jego kariery.

 

Kiedy doszedłem już do wniosku, że zmiana w moim życiu zawodowym jest nieodzowna, poczułem ogromny głód wiedzy. Psychologia była moim hobby w okresie liceum. Uznałem, że do niej wrócę i połączę zainteresowania z dotychczasowym doświadczeniem handlowym. Tak się zaczął intensywny okres rozwoju. Skończyłem studia podyplomowe i kursy, zdobyłem certyfikaty. W końcu rozpocząłem pracę jako coach, trener rozwoju osobistego i trener biznesowy – opowiada Marcin Ludwinek.

 

Coach to nie trener

 

W ostatnich latach usługi coachów i trenerów znacząco zyskały na popularności. Aby zrozumieć ten fenomen, warto wytłumaczyć, na czym polegają oba zawody. Istotą coachingu jest pomoc w odkryciu celów i potrzeb danej osoby. Zajmujący się nim specjalista zadaje pytania, które naprowadzają klienta na wnioski i odpowiedzi, tak, by każdy odkrył sam, do czego dąży. Coach nie zajmuje się jednak prowadzeniem szkoleń czy dawaniem wskazówek – to już odrębna rola, właściwa dla trenerów. Zarówno wsparcie coacha, jak i trenera bywa przydatne w biznesie, gdzie zespół musi być dobrze zorganizowany i sprawnie funkcjonować, by osiągać pozytywne efekty. Coaching jest ważny również dla sportowców, u których psychika przesądza o sukcesie. Obaj specjaliści mogą pomóc w określaniu i realizacji celów także w życiu prywatnym każdego z nas.

 

Marcin pracuje zarówno jako coach, jak i trener, podkreśla jednak, że warto pamiętać o różnicach pomiędzy tymi dziedzinami. Mimo to wciąż zdarza się, że oba pojęcia są używane zamiennie, a coach bywa mylony z mówcami motywacyjnymi.

 

Sukces w biznesie i w mediach

 

Na pytanie, co sprawiło, że udało mu się osiągnąć sukces, Marcin odpowiada, że była nim już sama decyzja o zmianie drogi zawodowej. A także udział w reklamie T-Mobile, która jest dla coacha kolejnym rozwijającym doświadczeniem.

1 2

O autorze