loader

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Grodno SA

12 czerwca br. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki Grodno SA w związku z planowaną publiczną ofertą 3.500.000 akcji zwykłych na okaziciela serii C oraz zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu giełdowego na rynku regulowanym akcji serii B, C oraz praw do akcji serii C. Oferującym jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA.  

                                    

– Zatwierdzenie prospektu emisyjnego to kolejny istotny krok w realizacji naszych planów związanych z rynkiem kapitałowym. W ciągu ostatnich 3 lat, czyli od chwili debiutu na rynku NewConnect, zwiększyliśmy skalę naszej działalności o 15 nowych punktów handlowych, co przełożyło się na 60% wzrost skali biznesu. Planowana oferta publiczna pozwoli nam na dalszy rozwój oraz osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji – powiedział Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Spółka dysponuje siecią 37 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. Najintensywniej Grodno działa w województwie mazowieckim, gdzie od wielu lat jest liderem z 15 punktami sprzedaży. Punkty sprzedaży zaopatrywane są z nowoczesnego centrum magazynowego zlokalizowanego w Małopolu pod Warszawą.

Oprócz bogatej oferty towarów – ponad 130 000 produktów – spółka świadczy dodatkowe usługi specjalistyczne, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty energetyczne i oświetleniowe, inżynierię oświetleniową oraz obsługę gwarancyjną. Grodno dostarcza również usługi w obszarze rozwiązań fotowoltaicznych. Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, dystrybucji, infrastruktury i przemysłu.

 


Dodatkowe informacje o spółce Grodno SA:       

                                                                                       

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, spółka świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych. Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni. Sieć dystrybucyjną Grodna obejmuje 37 punktów sprzedaży zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistyczno-dystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy.

W okresie 2011-2014[1] Grodno rozwijało się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przełożyło się na 60% wzrost przychodów (12% średnioroczne tempo wzrostu). Spółka zakończyła rok obrotowy 2013/2014 z rekordowym poziomem sprzedaży w wysokości 208,9 mln zł. W analogicznym okresie EBITDA skoczyła o 27% rdr, do poziomu 9,7 mln zł. Zysk operacyjny spółki wyniósł 6,3 mln zł, tj. 3% marży, a zysk netto osiągnął poziom 4,1 mln zł, tj. ok. 2% marży.  

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze