loader

Jak mierzyć skuteczność kampanii SMS?

Aby kampanie SMS były skuteczne należy monitorować i mierzyć ich efekty. W ten sposób można optymalizować kolejne działania w kanale mobilnym i pozyskiwać wiedzę na temat tego, jak na nasze komunikaty reagują odbiorcy. O sposobach mierzenia efektywności kampanii SMS pisze Marcin Papiński, dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

 

Kwestię monitorowania skuteczności marketingu SMS warto rozważyć już na etapie planowania kampanii. Należy zastanowić się, jakiej reakcji oczekujemy od odbiorów wiadomości? Czy kampania ma za zadanie wspierać nasze działania sprzedażowe? A może jej celem jest budowanie wizerunku w określonej grupie odbiorców? Każda wysyłka może mieć inny cel. Właśnie dlatego jeszcze przed dystrybucją wiadomości warto ocenić, jakie są kryteria sukcesu danej kampanii.

 

Panel klienta, czy wszystkie statystki w jednym miejscu

 

Realizując wysyłkę SMS korzystając z panelu klienta marketer ma do dyspozycji narzędzie, które dostarcza szczegółowe statystyki dotyczące generowanego ruchu. Istnieje możliwość wygenerowania raportu, który zawiera dane m.in. na temat liczby dostarczonych wiadomości oraz informację na temat tego, ilu odbiorców odczytało komunikat. Wszystkie dane przedstawione są w formie graficznej, ale wystarczy kilka kliknięć, aby na potrzeby analizy wyeksportować plik CSV, który można przetwarzać np. w programie Excel.  Taki raport to cenne źródło wiedzy o wysyłce, ale niestety nie powie nam wiele na temat zachowań odbiorców komunikatu.

 

Kasa prawdę Ci powie

 

Jeśli wysyłane przez nas SMS-y zawierają kod rabatowy to odpowiedzi na pytanie, jak klienci zareagowali na naszą wiadomość musimy poszukać w innym miejscu. Gdzie?  Niezależnie do tego, czy prowadzimy sklep stacjonarny, czy internetowy takim źródłem jest kasa. To właśnie tam możemy sprawdzić, czy odbiorcy wykorzystali przysługującą im zniżkę podając kod z SMS-a w punkcie sprzedaży, lub wpisując odpowiedni ciąg znaków w dedykowanym polu przy składaniu zamówienia na stronie internetowej. Dzięki temu możemy określić, jak wygląda procentowy odzew ze strony klientów. Warto zadać sobie trud i każdemu odbiorcy dostarczyć indywidualny kod rabatowy. Otworzy to drogę do zaawansowanej funkcji monitorowania aktywności danego klienta i pozwoli wyodrębnić grupę najaktywniejszych klientów, którzy wyróżniają się największą podatnością na nasze promocje.

 

Śledź ruch na stronie internetowej

 

1 2

O autorze