loader

Depozyty długoterminowe szansą zabezpieczenia finansowego Polaków

Lokaty bankowe to wciąż najpopularniejszy sposób na oszczędzanie i zabezpieczenie przyszłości finansowej wśród Polaków. Na rynku jest coraz mniej bardzo atrakcyjnych ofert, a obserwowane obecnie niebezpieczne połączenie spadku tempa wzrostu gospodarczego oraz pojawiającej się inflacji, może wpłynąć niekorzystnie na wysokie stopy zwrotu z lokat bankowych. Czy należy się zatem przygotować na koniec korzyści z lokat? Okazuje się, że nadal bardzo efektywnym i bezpiecznym narzędziem do pomnażania oszczędności, są i nadal będą depozyty długoterminowe.

 

Jak wynika ze statystyk Narodowego Banku Polskiego, lokaty bankowe są nadal najpopularniejszym narzędziem oszczędzania wśród Polaków. Jest to jeden z najbezpieczniejszych sposobów na pomnażanie aktywów, gdyż produkty te objęte są gwarancją BFG. Środki pieniężne zgromadzone na depozytach przez klientów detalicznych, wyniosły ponad 1,2 bln zł (według szacunków ostatniego raportu na temat sytuacji finansowej gospodarstw domowych). Udział depozytów, w ogólnej wartości oszczędności gospodarstw domowych w Polsce stale rośnie – w 2016 roku wyniósł ponad 60% całości oszczędności.

 

– Obecnie obserwujemy słabszy wzrost gospodarczy i pojawiającą się inflację – daje to sprzeczne komunikaty co do kierunku zmiany stóp procentowych. Wydaje się, że taka sytuacja nie przekona raczej Rady Polityki Pieniężnej do jakichkolwiek zmian stóp procentowych w perspektywie średnioterminowej. Sytuacja gdy przewidywana inflacja wyniesie 1,5%, czyli tyle ile referencyjna stopa NBP, może okazać się zabójcza dla oszczędności lokowanych na tych samych poziomach, a takimi są dzisiaj lokaty krótkoterminowe. Warto pokusić się zatem o dywersyfikację portfela o depozyty długoterminowe – uważa Ireneusz Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej, Toyota Bank Polska.

 

Obecna sytuacja wpływa na ograniczenie oferty opłacalnych depozytów krótkoterminowych. Pojawiają się gdzieniegdzie okazje bankowe na dość korzystne ulokowanie środków na krótkie 1-6 miesięczne okresy, jednak skala tych ofert znacząco się zmniejszyła. Z kolei ilość ograniczeń i „gwiazdek” w regulaminach tych promocji, znacząco wzrosła. Dlatego też realna szansa na znalezienie bardzo dobrze oprocentowanej oferty na krótszy okres jest niewielka.

 

Im dłużej tym korzystniej

author avatar
multiAN
Zespół konsultantów agencji multiAN stanowią doświadczeni, pełni pasji, profesjonalni PRowcy o szerokich kompetencjach z zakresu PR, IR i marketingu. Realizowane przez nas działania są zgodne z etyką obowiązującą w branży public relations i w biznesie. Przestrzegamy Kodeksu Etyki PR. Przemawia za nami blisko 20-letnie doświadczenie na rynku mediów, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu biznesowego. Nasze strategie i proponowane rozwiązania komunikacyjne oparte są na dogłębnej analizie rynku i oczekiwań Klienta oraz kreatywnym podejściu w ich wdrażaniu. Jesteśmy przede wszystkim konsultantami, doradcami i partnerami, a nie podwykonawcami – to nas wyróżnia! Wspieramy naszych Klientów w osiąganiu celów biznesowych poprzez budowanie ich reputacji i pozytywnych relacji z otoczeniem. Zajmujemy się przede wszystkim zarządzaniem komunikacją i doradztwem medialnym. Pracujemy dla liderów i wizjonerów, a także przedsiębiorców prywatnych i założycieli start-upów. Oferujemy kompleksowe usługi z zakresu kreacji wizerunku, komunikacji biznesowej, w tym także kryzysowej. Doradzamy, jak skutecznie rozmawiać z otoczeniem i budować dobre relacje z partnerami biznesowymi, samorządowymi i społecznymi. Pomagamy przedsiębiorcom i menadżerom w rozwoju ich biznesów, a tym samym i naszej gospodarki. Zapraszamy do kontaktu i współpracy! Każdy projekt traktujemy indywidualnie, nie stosujemy szablonowych rozwiązań. Miarą efektów naszej pracy są sukcesy naszych Klientów.

1 2

O autorze