loader

Student AD 2016 – kim jest i jakim będzie pracownikiem?

Znają języki obce, najnowsze technologie nie mają dla nich tajemnic, bez trudu funkcjonują jednocześnie w dwóch przestrzeniach: rzeczywistej i internetowej. Pokolenie Z, bo o nim mowa, to aktualni studenci, którzy właśnie stawiają pierwsze kroki na rynku pracy. Odważni i optymistyczni, wierzą w swoje kompetencje i szukają pracy, która nie tylko zapewni im środki do życia, ale też pozwoli na rozwój osobisty. W co wierzą przedstawiciele pokolenia Z, czego oczekują od pracodawcy i jakimi będą pracownikami?

 

Wychowywana z nieograniczonym niemal dostępem do informacji generacja Z to ludzie urodzeni po 1995 roku. Elastyczni i otwarci, zmiany traktują jako naturalną kolej rzeczy. Choć jeszcze studiują i dopiero wchodzą na rynek pracy, już chwalą się swoimi sukcesami, często robiąc to w przestrzeni wirtualnej: prowadzą blogi, kanały na YouTube, ich CV i osiągnięcia bez problemu odnajdziemy w sieci. Wiedzą, czego chcą, znają swoje prawa i mogą nieźle namieszać na rynku pracy. Eksperci szacują, że przeciętny Zet w życiu będzie pracował na kilkunastu różnych stanowiskach, kilka razy zupełnie zmieniając branżę.

 

Zalety bycia online

 

Nowe technologie towarzyszą generacji Z od urodzenia, a jej przedstawiciele są online przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu. Mówi się o nich również pokolenie C – od angielskiego connected, czyli podłączony do sieci, lub od change, czyli zmiana, gdyż ciągłe eksperymentowanie to coś, co lubią najbardziej. Sprawnie poszukują informacji, świetnie sprawdzą się na stanowiskach związanych z Internetem czy nowymi technologiami. Umiejętność nawiązywania kontaktów w wirtualnym świecie oraz znajomość języków obcych to atuty studentów, które docenia na przykład branża call center. Pozwolą im one bowiem dotrzeć do nowych klientów i partnerów biznesowych z różnych zakątków globu.

 

Studenci, których aktualnie rekrutujemy, mają coraz więcej pożądanych przez nas umiejętności, a nauka zajmuje im mniej czasu. Znają dobrze języki obce, mają przyjaciół na całym świecie, dzięki czemu łatwo nawiązują relacje, są komunikatywni i pewni siebie, nastawieni na kontakt z klientem. Wszystkie te cechy sprawiają, że bardzo chętnie powiększamy swój zespół o studentów z pokolenia Z – tłumaczy Monika Stefaniuk, rekruter z call center Telmon.

 

Zet stawia na rozwój

 

Dla dzisiejszych studentów, podejmujących właśnie pierwsze prace, najważniejszy jest rozwój osobisty. Możliwość zdobywania cennych doświadczeń bywa dla pokolenia Z bardziej motywująca niż pieniądze. W pracy szukają nowych wyzwań, pozwalających doskonalić umiejętności, a jednocześnie przydatnych na rynku pracy, którymi warto pochwalić się w CV.

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze