loader

PUSH z aplikacji tańszy niż SMS

 

„Powiadomienia PUSH to bardzo efektywne narzędzie do kontaktu z klientami banków, którzy zainstalowali na swoich smartfonach i tabletach bankowe aplikacje mobilne. Popularność tych aplikacji przekłada się na zwiększenie zasięgu powiadomień, które już dzisiaj z powodzeniem mogą zastąpić część komunikacji realizowanej przez banki poprzez SMS-y. Z naszych analiz wynika, że włączenie powiadomień PUSH może spowodować obniżenie kosztów marketingu mobilnego nawet o 40 procent przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności działań w tym kanale nawet o 50%. Na wysoką skuteczność powiadomień wpływa m.in. możliwość dostosowania treści komunikatów do odpowiednich grup docelowych oraz niedostępna w przypadku SMS-ów możliwość wykorzystania mechanizmu geolokalizacji. Jeżeli połączenie telefonu z Internetem nie jest aktywne, usługa SMS-fall back pozwoli zamienić PUSH na SMS. Powiadomienia PUSH pomagają również zwiększyć zaangażowanie użytkowników aplikacji, którzy mogą skorzystać z oferty niezwłocznie, z poziomu aplikacji w chwili największego zainteresowania.” – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

 

Podczas gdy polskie banki są w europejskiej czołówce jeśli chodzi o wprowadzanie aplikacji mobilnych, to już np. branża ubezpieczeniowa ma jeszcze wiele do zrobienia w tym zakresie. Jak wynika z badania „Ubezpieczenia w zasięgu ręki – czy aplikacje mobilne otworzą nowe możliwości przed ubezpieczycielami w Polsce?” przeprowadzonego przez KPMG, jedynie 2 z 10 największych ubezpieczycieli w Polsce oferuje konto online do obsługi ubezpieczeń komunikacyjnych. Jednocześnie żadne z nich nie jest dostępne z poziomu aplikacji mobilnej. Tymczasem aż 84% konsumentów w badaniu zaznaczyło, że chciałoby mieć możliwość zgłoszenia szkody przez aplikację mobilną.

 

 

1 2

O autorze