loader

PUSH z aplikacji tańszy niż SMS

Według raportu PRNews.pl 22 banki w Polsce oferują swoje usługi za pomocą aplikacji mobilnych i lekkich serwisów transakcyjnych, a liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej zbliżyła się już do 6 mln. Polacy znaleźli się w gronie liderów, jeśli chodzi o korzystanie z mobilnych aplikacji bankowych w Europie. Rosnącą popularność aplikacji banki wykorzystują do przekazywania swoim klientom spersonalizowanych ofert. Takie możliwości stwarza m.in. technologia PUSH, która pozwala na przesyłanie wiadomości bezpośrednio na urządzenia, na których zainstalowano aplikację, również wtedy, gdy jest ona nieaktywna. Według ustaleń firmy Infobip powiadomienia PUSH umożliwiają oszczędności rzędu 40% w porównaniu z komunikacją realizowaną przez banki za pośrednictwem SMS-ów.

 

Wszelkie dane i raporty wskazują, że jesteśmy uczestnikami rewolucji mobilnej, jeśli chodzi o korzystanie z bankowości. Jeszcze w 2014 roku liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych szacowana była na 3 mln osób, a w tym roku zbliżyła się już do 6 mln.  Bankowość mobilna w naszym kraju rozwija się więc bardzo dynamicznie, a aplikacje mobilne lub strony internetowe w technologii RWD, czyli automatycznie dostosowującej się do ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana,  udostępniły już 22 banki w Polsce. Jak wynika z raportu przygotowanego przez serwis PRNews.pl, najwięcej mobilnych klientów ma PKO BP, drugie miejsce zajmuje Bank Pekao, a trzecie mBank. Z kolei najbardziej aktywnych użytkowników bankowości mobilnej ma ING Bank Śląski. Tylko w pierwszym kwartale 2016 roku wykonali oni aż 6,8 mln operacji. Dla wielu klientów bankowość mobilna jest więc głównym kanałem dostępu do rachunku oraz kontaktu z bankiem.

 

Większość z blisko 6 milionów użytkowników bankowości mobilnej używa aplikacji mobilnych do takich operacji jak sprawdzanie salda rachunku i zlecanie przelewów. Część bankowych aplikacji mobilnych oferuje jednak klientom znacznie więcej funkcjonalności np. kiedy przemieszczamy się po mieście, aplikacja dzięki mechanizmowi geolokalizacji oraz danym dotyczących zachowań użytkownika podpowiada, że właśnie mijamy sklep, w którym możemy zrobić tańsze, interesujące nas zakupy. Pozwala to dostosować komunikaty do zainteresowań klientów, co z kolei przekłada się na efektywność działań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Co ważne, powiadomienia wyświetlane są również wtedy, gdy aplikacji nie jest uruchomiona. Powiadomienia PUSH wysyłane są także, aby potwierdzać dokonanie operacji (przelew, wypłatę z bankomatu, zapłatę kartą).

 

Urządzenia wykorzystują różne rodzaje powiadomień PUSH – zamknięcie niektórych komunikatów wymaga ich dotknięcia, a inne powiadomienia mają postać małych banerów, które same znikają. PUSH został zaprojektowany, aby zaangażować użytkowników i przyciągnąć ich uwagę. Marketerzy wykorzystujący powiadomienia  powinni zastanowić się, czy użytkownicy uznają tego rodzaju interakcję za cenną, czy też irytującą.

1 2

O autorze