loader

Jak ryba w wodzie, czyli co cechuje skutecznego telemarketera?

Telemarketing to jedna z najprężniej rozwijających się branż, w której wciąż rośnie zapotrzebowanie na specjalistów. I nie ma się co dziwić, w końcu nic tak nie napędza rynku, jak dobra sprzedaż. To dlatego mistrzowie rekrutacji dwoją się i troją, aby podczas rozmowy kwalifikacyjnej wyłowić osobowości mające największą szansę na spektakularny rozwój kariery. Jakie cechy posiada idealny kandydat na konsultanta telefonicznego? Dlaczego predyspozycje do wykonywania tego zawodu są tak ważne?

 

O telemarketingu krąży wiele mitów. Jeden z najpopularniejszych mówi o tym, że to zajęcie dla każdego. Tymczasem praca w tym zawodzie wymaga szeregu umiejętności, które można zweryfikować już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej. W branży call center liczą się przede wszystkim naturalne predyspozycje do obsługi klienta. To one decydują o tym, czy nowy pracownik odnajdzie się w gąszczu sprzedażowych obowiązków i wykorzysta szansę na rozwój. I choć trudno jest potwierdzić takie zdolności dokumentem, to można zbadać ich poziom nawet podczas krótkiej rozmowy „w cztery oczy”. Jakie cechy kandydatów są pożądane przez rekruterów?

 

Pewność siebie to podstawa

 

Nic tak nie przekonuje klienta do zakupu, jak pewny siebie i naturalny sprzedawca. Głos przebojowego i ekstrawertycznego konsultanta po prostu wzbudza zaufanie. W dużym błędzie jest ten, kto uważa, że w pracy „na słuchawce” łatwiej ukryć trudności wynikające z nawiązywaniem relacji międzyludzkich. Drżący głos niepewnego telemarketera nie tylko odstrasza klientów, ale daje im do zrozumienia, że chcemy sprzedać mało atrakcyjny produkt. Zorientowanie na rozmówcę pomaga prawidłowo zidentyfikować jego potrzeby i zaproponować adekwatną do nich ofertę.

 

Bardzo liczy się otwartość na ludzi. Osoby komunikatywne i pozytywnie nastawione do świata już na starcie wyposażone są w naturalne zasoby, dzięki którym szybko przekonają do siebie nawet najbardziej opornych klientów. Pewni siebie konsultanci są też odporni na stres i dobrze radzą sobie z negatywnymi emocjami, które mogą się pojawić w razie niepowodzenia – mówi Mateusz Palma, trener sprzedaży z łódzkiego oddziału call center Telmon.

 

Za pewnością siebie skrywa się również cierpliwość i niska reaktywność emocjonalna. Konsultanci reprezentujący te cechy nie tylko sprawnie funkcjonują w trudnych sytuacjach, ale przede wszystkim są wytrwali i pracują w zawodzie przez wiele lat, osiągając spektakularne sukcesy. Zdolność do zachowania wewnętrznego spokoju sprzyja też trzeźwemu myśleniu i podejmowaniu dobrych decyzji, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się warunków podczas rozmowy z klientem.

 

Orientuj się…na wynik!

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze