loader

Jak ryba w wodzie, czyli co cechuje skutecznego telemarketera?

Podstawą pracy telemarketera jest osiąganie z góry określonych celów sprzedażowych. Konsultant charakteryzujący się ponadprzeciętną orientacją na wynik doskonale wie, że efektywność pracy zależy tylko i wyłącznie od jego umiejętności. To właśnie tacy pracownicy są najbardziej konsekwentni w działaniu i skłonni do poświęcania większej ilości czasu na zgłębianie wiedzy o produkcie czy szlifowanie umiejętności sprzedażowych.

 

Osoby zorientowane na sprzedaż czują się „na słuchawce” jak ryba w wodzie. Dzięki wrodzonemu darowi przekonywania tworzą oferty, którym po prostu trudno się oprzeć. To również bardzo sumienni pracownicy, którzy dobrze organizują swoją pracę, są zawsze na bieżąco ze wszystkimi informacjami i nigdy nie dają się zaskoczyć – tłumaczy Mateusz Palma.

 

Systematyczność w działaniu umożliwia konsultantowi zbudowanie portfela zaufanych klientów. Nic zatem dziwnego, że pracodawcy doceniają kandydatów, dla których ważny jest rezultat wykonywanej pracy. Takie osoby nie tylko rzetelnie podchodzą do realizacji obowiązków, ale też rzadko się spóźniają, często wychodzą z inicjatywą i motywują pozostałych członków zespołu do pracy.

 

Trening czyni mistrza

 

Dobrze rozwinięte umiejętności miękkie pomagają nam współdziałać z innymi ludźmi zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Co najważniejsze, można je udoskonalać przez cały czas, również podczas specjalistycznych szkoleń organizowanych przez pracodawcę. To dobra wiadomość dla kandydatów, którzy mają „żyłkę” do sprzedaży, ale są na bakier z organizacją czasu lub czują się niepewnie w sytuacjach kryzysowych.

 

Na początku mojej kariery miałam problem z odpowiednim reagowaniem na nieoczekiwane pytania klienta. Czasami byłam nimi tak zaskoczona, że nie wiedziałam, co odpowiedzieć, aby przekonać go do mojej oferty. Z natury jestem osobą wytrwałą i dociekliwą, dlatego zamiast zamartwiać się na zapas, postanowiłam sprawdzić, jak skutecznie radzić sobie w takich sytuacjach. Dzięki licznym szkoleniom i sesjom coachingowym nie tylko nauczyłam się odpowiednio zarządzać informacjami w trakcie rozmowy, ale przede wszystkim odzyskałam pewność siebie i wzmocniłam swoje umiejętności sprzedażowe – podkreśla Julia z projektu dla Idea Bank, realizowanego przez call center Telmon.

 

Posiadane zdolności to najcenniejszy kapitał, który wnosimy w nowe miejsce pracy. Warto inwestować w swoją przyszłość i rozwijać kompetencje, dzięki którym zabłyśniemy przed rekruterem. Wielu kandydatów nie szlifuje swoich umiejętności miękkich, żyjąc w przekonaniu, że z pewnością je posiada. Z czego to wynika? Przede wszystkim z niewiedzy i założenia, że to najmniej istotny element procesu rekrutacji. Tymczasem stopień posiadanych umiejętności osobistych i interpersonalnych to najważniejszy kryterium stosowane przy wyborze nowych pracowników. Dlatego zamiast frustrować się z powodu odrzuconej kandydatury, lepiej zadać sobie pytanie, do jakiej pracy mam predyspozycje, a nad jakimi umiejętnościami musimy jeszcze popracować. A ty już wiesz, w czym jesteś dobry?

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze