loader

Arena.pl konsekwentnie rośnie

Platforma wspiera sprzedawców w realizacji ich planów biznesowych, ale też ulepsza ofertę w odpowiedzi na zmiany rynkowe. W tym celu, zostały podjęte dodatkowe działania, takie jak wprowadzenie programu "WY na pierwszym miejscu", w którym uczestnicy korzystają z bezpłatnego wystawienia przedmiotów. Prowizja jest pobierana tylko w momencie sprzedaży produktu i należy do najniższych na rynku. Dodatkowo, dzięki współpracy z PayU sprzedawcy mają dostęp do odroczonych płatności, takich jak „płacę później” czy „zakupy na raty”, a w planach są kolejne integracje z innymi operatorami. Platforma prowadzi również intensywne działania marketingowe, promocję poszczególnych kategorii produktowych oraz działania PR. Pozycjonuje i optymalizuje serwis w wyszukiwarce Google, zwiększając w ten sposób ruch na stronie. Dodatkowo, partnerzy są zwolnieni z kosztów obsługi płatności online. Dzięki tym udogodnieniom coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na podjęcie współpracy z Arena.pl.

 

Rozwój technologii napędza wyniki platformy

Pogłębianie relacji ze sprzedawcami i kupującymi, ciągła praca nad poprawą jakości obsługi i inwestycje w obszarze technologii wpływają na funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań. Są to główne narzędzia umożliwiające dalszy rozwój modelu marketplace’u. Skuteczność obranej strategii potwierdza rosnąca liczba użytkowników – 3.5 mln internautów odwiedziło już platformę w III kwartale 2018 r., generując blisko 28.5 mln odsłon. Z zakupów na Arena.pl korzysta o 250% więcej osób niż w analogicznym okresie 2017 roku. Znaczący wzrost jest obserwowany również w liczbie dokonanych transakcji, która wyniosła 97.147 względem 6.195 w III kwartale 2017 r., prezentując ponad piętnastokrotny wzrost r/r.

 

Na platformę została wprowadzona autorska technologia data science, która zyskała już wierne grono zwolenników, ułatwiając wybór najpopularniejszych przedmiotów wybieranych przez polskich internautów. Rozwijane procesy robotyzacji oraz zastosowania sztucznej inteligencji, w dłuższej perspektywie powinny się przełożyć na wzrost efektywności platformy i znaczne ułatwienie podejmowania wyborów zakupowych kupującym.

 

Wyniki Arena.pl za III kwartał 2018 roku (w odniesieniu do III kwartału 2017):

  • Znaczący wzrost liczby odwiedzających platformę do poziomu ponad 3.5 mln – 250%     wzrost r/r.
  • Wysokie wskaźniki odsłon: 28.5 mln – wzrost o 360% r/r.
  • Liczba sprawdzonych sprzedawców wzrosła ponad 6-krotnie r/r, osiągając wynik 2.153.
  • Arena.pl oferuje katalog blisko 2 mln produktów w 7 głównych kategoriach portalu.
  • Efekt dywersyfikacji źródeł ruchu pokazuje znaczący wzrost wejść organicznych i bezpośrednich, które są wyższe o ponad 500 % r/r.

 

 

author avatar
PR Calling

1 2

O autorze