loader

Zysk z minimalizmu – prostota kluczem do sukcesu w e-commerce

Wiarygodność to podstawa

Według badania SalesBee, aż 27 proc. osób kupujących w Internecie obawia się oszustwa ze strony sklepu. Co można zrobić, żeby to zmienić? Należy zagwarantować swoim klientom jak najwięcej sposobów zapłaty. Podstawą jest obsługa kart, szybkich płatności online czy uiszczenie należności przy odbiorze przesyłki. Szeroki wybór metod zapłaty wzmacnia zaufanie klienta do sklepu. Dodatkowo warto rozważyć dołączenie do serwisów oceniających sklepy, aby klienci mogli dzielić się i czytać opinie na temat naszego sklepu. A potem pochwalić się tym w widocznym miejscu na głównej stronie. Wszystkie te informacje wpływają na wiarygodność sklepu. Pokazują również nasze zorientowanie na bycie jak najbardziej prokonsumenckim.

 

 

Jedna strona, różne urządzenia

Standardem dla sklepów internetowych zaczyna być responsywna konstrukcja strony, czyli w technologii RWD. Ten technologiczny skrót oznacza nic innego jak to, że strona automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest wyświetlana. Przed tą zmianą  nie da się uciec. Warto wiedzieć, że Google promuje strony funkcjonujące w ten sposób dając im pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania przed tymi nieresponsywnymi. Można przemyśleć też stworzenie osobnej aplikacji sklepu pozwalającej w prosty sposób dokonywać zakupów na smartfonie. Dzięki temu klient będzie miał możliwość przeglądania towarów np. podczas dojazdu do pracy.

 

Owocne poszukiwania

Kolejnym ułatwieniem dla konsumenta, obowiązkowym w profesjonalnym e-sklepie, jest dobrze działająca wyszukiwarka. Wielu klientów wie co chce kupić i nie chce poświęcać czasu na przeglądanie całej oferty. Ważne są również jednoznacznie opisane kategorie produktów, dzięki czemu klient może łatwo i szybko dotrzeć do interesującego go działu sklepu.

 

 

SalesBee to multinarzędziowa platforma z kategorii Sales Booster, wspomagająca sprzedaż w małym i średnim sklepie internetowym. Automatycznie integruje się ze stroną internetową sklepu bez konieczności zmian w jego CRM. Działa w czasie rzeczywistym, kiedy klient jest jeszcze na stronie. SalesBee Sp. z o.o. Ul. Bukowińska 12 lok. 1215, 02-703 Warszawa http://www.salesbee.pl/ https://www.facebook.com/salesbee

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze