loader

Wyższy poziom biznesu budowlanego

 

„Dział Obsługi Klienta firmy Baumit jest wsparciem i partnerem dla zewnętrznego Działu Sprzedaży – sieci, hurtowni czy marketów budowlanych, mocno ukierunkowanym na budowanie relacji oraz niezawodne partnerstwo w oparciu o rzetelną i terminową realizację dostaw. Główną rolę w procesach sprzedażowych firmy odgrywa przedstawiciel handlowy, będący dla Klienta osobą pierwszego kontaktu, tworząc i odpowiadając na zapytania ofertowe oraz ustalając finansowe warunki współpracy, takie jak: limit kupiecki czy terminy płatności. Profesjonalna i fachowa obsługa świadczona przez doświadczonych handlowców gwarantuje naszym partnerom kompleksowe doradztwo techniczne w zakresie optymalnych rozwiązań budowlanych, wyliczenia czy wyceny potrzebnych ilości materiałów. Dział Obsługi Klienta jest w ciągłym kontakcie z przedstawicielami handlowymi, czyli głównymi partnerami dla naszych klientów w zakresie realizacji zamówień” – mówi Beata Seminowicz, Kierownik Działu Obsługi Klienta w firmie Baumit i dodaje: „Ale nowoczesna funkcja customer service integruje działania różnych działów firmy, pracowników oraz technologii w celu obsługi i zaspokojenia potrzeb klienta, w taki sposób, by poczuł się usatysfakcjonowany a przy tym otwarty na ponowną współpracę w przyszłości, niosącą szereg korzyści dla obu stron. W firmie Baumit DOK jest łącznikiem pomiędzy zewnętrznym Działem Sprzedaży, Działem Produkcji oraz działem bezpośrednio odpowiadającym za kompletacje dostaw. Mamy w Polsce 7 regionów sprzedażowych i dla potrzeb oraz wygody naszych klientów mają one dedykowane do obsługi zamówień konkretne osoby w DOK – taki podział upraszcza komunikację na linii partner handlowy – Baumit, a nam pozwala z kolei na budowanie indywidualnych relacji z klientem. Zamówienia otrzymujemy głównie drogą mailową na specjalnie do tego stworzony adres  [email protected], niewielki procent otrzymujemy jeszcze drogą tradycyjną, czyli faxem. Po przetworzeniu przez Biuro Obsługi Klienta każde zostaje zarejestrowane w systemie informatycznym i drogą elektroniczną przekazywane jest do zrealizowania wyspecjalizowanej komórce w ramach Działu Logistyki. Terminy dostaw są zależne od grup produktowych i wynoszą od 2 do 7 dni roboczych. W całym procesie obsługi zamówień i dostaw duże znaczenie ma dobór odpowiednich partnerów świadczących usługi przewozowe. Tu stawiamy przede wszystkim na ich jakość, stabilność oraz długofalową współpracę” – zaznacza Beata Seminowicz.

 

Kluczem obsługi  Baumit jest zorientowanie firmy i wszystkich jej działań na potrzeby klienta, czyli budowanie najwyższej satysfakcji odbiorcy przy każdej możliwej okazji kontaktu z firmą. To wielkie wyzwanie i ciężka praca: nad sobą, nad współpracownikami, nad całą organizacją. Realizowanie tego celu nie byłoby możliwe bez 12-osobowego zespołu Pań pracujących aktualnie w DOK, które stworzyły team wspólnie się motywujący i prawdziwie zaangażowany w rozwój i podnoszenie kwalifikacji. Dzięki elastyczności w podejmowaniu działań mierzą się wspólnie z potrzebami klientów, dzięki którym praca przynosi satysfakcję, a wizerunek firmy w oczach otoczenia zewnętrznego oraz partnerów biznesowych jest profesjonalny i wiarygodny.

author avatar
GutPR Hanna Gehre-Gut Rafal Wojcicki sp.j.

1 2

O autorze