loader

Wyższy poziom biznesu budowlanego

O tym jak ogromne znaczenie w procesie budowlanym odgrywa nowoczesna logistyka zaopatrzeniowa doskonale wie każdy wykonawca. Obsługa inwestycji zbudowana na takich fundamentach jak bezpieczeństwo, zgodność i terminowość dostaw to kluczowy czynnik  wpływający na dotrzymanie przyjętego harmonogramu prac. Ale żadne, nawet najlepsze rozwiązania logistyczne nie odniosą sukcesu bez zaangażowania, pasji i zrozumienia ze strony uczestniczących w tych procesach ludzi, szczególnie tych odpowiedzialnych za obsługę zamówień. Wiele zależy zatem od  wytwórców materiałów budowlanych, którzy zdobywają dziś zaufanie rynku nie tylko ofertą produktową, ale również najwyższym poziomem obsługi klienta…

 

… a ta nierzadko pozostawia wiele do życzenia. Gro przedsiębiorców nie dostrzega, że od customer service zależy praktycznie wszystko to, co dzieje się z ich portfelem klientów, traktując ją przy tym jak przymusową i najmniej atrakcyjną część prowadzonej działalności. W efekcie, zamiast wzrostu zainteresowania uznaną marką i jej wiarygodnością, obserwuje się zmiany dostawców, odmowy… A przecież serwis kliencki na wysokim poziomie to jeden z kluczowych czynników, decydujących o tym, że to ta oferta jest wybierana, tu klient zadzwoni, aby nawiązać współpracę, tu przyjdzie podpisać umowę i wróci, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja. Dzisiaj miarą osiągnięć firmy nie jest tylko zysk, ale również to, kto go wypracował. Zasada Pareto głosi, że 20% klientów generuje 80% zysku, ale model mogą osiągnąć tylko ci, którzy zdają sobie sprawę z wagi procesu obsługi klienta. Kto ma ochotę posmakować sukcesu, musi wiedzieć, z czym „go jeść”. W sektorze budowlanym producentem, który w obsłudze klienta od lat z powodzeniem odnajduje wartość dodaną jest firma Baumit.  

 

Sukces zbudowany na współpracy

author avatar
GutPR Hanna Gehre-Gut Rafal Wojcicki sp.j.

1 2

O autorze