loader

Wyjazd w delegację może być kosztowny… dla pracownika

Nie tylko zdrowie…

Wyjazd służbowy za granicę nie zawsze musi przebiegać zgodnie z planem. Poza problemami ze zdrowiem, mogą się zdarzyć również inne sytuacje losowe. Roszczenia osób trzecich o odszkodowanie w razie wypadku lub uszkodzenia mienia czy utrata bagażu to tylko niektóre sytuacje, w których pomoc może zapewnić ubezpieczenie podróżne. W ramach dodatkowych usług assistance, ubezpieczony może liczyć m.in. na pomoc prawnika, dostęp do tłumacza czy wsparcie w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu.

Niedyspozycja pracownika może skutkować też dodatkowymi kosztami dla pracodawcy – chociażby związanymi z koniecznością oddelegowania osoby na zastępstwo. Ryzyko to również można ubezpieczyć w ramach polisy podróżnej.

Ile kosztuje święty spokój?

Zakup ubezpieczenia turystycznego jest często dużo tańszy niż koszt pojedynczej wizyty u lekarza za granicą.  Podstawowa składka dla pracownika wyjeżdżającego w delegację poza Polskę w obrębie Europy na 3 dni  wynosi ok. 11 zł (przy sumie ubezpieczenia dla kosztów leczenia i assistance 200 tys. zł). Warto więc wyposażyć pracownika w prywatną polisę turystyczną, która w razie problemów pozwoli uniknąć  wydatków na koszty leczenia oraz skoncentrować się szybkim powrocie do zdrowia.

 


[2] Kraje EFTA: Szwajcaria, Islandia, Norwegia i Liechtenstein.

[3] Narodowy Fundusz Zdrowia, przykładowe koszty opieki medycznej za granicą: Włochy – 36,15 EUR za wizytę u lekarza pierwszego kontaktu https://www.ekuz.nfz.gov.pl/wyjezdzam-do/wlochy; opłata za pobyt w szpitalu w Grecji – udział własnych 25% ceny usług medycznych https://www.ekuz.nfz.gov.pl/wyjezdzam-do/grecja; Finder.com „Kraje z najwyższymi cenami za pobyt w szpitalu”  https://www.finder.com.

[4] Dane własne AXA Partners

author avatar
ZOOM bsc Sp. z o.o.

1 2

O autorze