Wyjazd w delegację może być kosztowny… dla pracownika
Nie tylko zdrowie…
Wyjazd służbowy za granicę nie zawsze musi przebiegać zgodnie z planem. Poza problemami ze zdrowiem, mogą się zdarzyć również inne sytuacje losowe. Roszczenia osób trzecich o odszkodowanie w razie wypadku lub uszkodzenia mienia czy utrata bagażu to tylko niektóre sytuacje, w których pomoc może zapewnić ubezpieczenie podróżne. W ramach dodatkowych usług assistance, ubezpieczony może liczyć m.in. na pomoc prawnika, dostęp do tłumacza czy wsparcie w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu.
Niedyspozycja pracownika może skutkować też dodatkowymi kosztami dla pracodawcy – chociażby związanymi z koniecznością oddelegowania osoby na zastępstwo. Ryzyko to również można ubezpieczyć w ramach polisy podróżnej.
Ile kosztuje święty spokój?
Zakup ubezpieczenia turystycznego jest często dużo tańszy niż koszt pojedynczej wizyty u lekarza za granicą. Podstawowa składka dla pracownika wyjeżdżającego w delegację poza Polskę w obrębie Europy na 3 dni wynosi ok. 11 zł (przy sumie ubezpieczenia dla kosztów leczenia i assistance 200 tys. zł). Warto więc wyposażyć pracownika w prywatną polisę turystyczną, która w razie problemów pozwoli uniknąć wydatków na koszty leczenia oraz skoncentrować się szybkim powrocie do zdrowia.