loader

W komunikacji biznesowej liczą się przede wszystkim SMS-y

SMS-y przestają być domeną indywidualnych użytkowników, ale wciąż trzymają się mocno, jako narzędzie komunikacji biznesowej. Takie są wnioski z badania przeprowadzonego w 2015 roku przez firmę RingCentral wśród 509 użytkowników serwisu internetowego Instantly. 80% respondentów wskazało, że wykorzystuje SMS-y do celów biznesowych, a kolejne 15% badanych  zadeklarowało, że ponad połowa otrzymywanych lub wysyłanych przez nich wiadomości dotyczą spraw zawodowych.

 

Mimo, że ponad połowa ankietowanych (56%) przyznaje, że używa codziennie 2-3 komunikatorów mobilnych, to jednak spora część z nich (42%) twierdzi, że czuje się czasami zmęczona nadmiarem aplikacji do sprawdzania nowych wiadomości. Respondenci najczęściej wskazywali, że korzystają z  aplikacji Facebook Messenger (51%), następnie WhatsApp (14%) i Snapchat (12%).

 

Na wysokim poziomie utrzymuje się jednak odsetek respondentów (72%), którzy zadeklarowali, że wolą SMS-ować, niż używać komunikatorów mobilnych. Zdaniem 74% ankietowanych wiadomości tekstowe są prostsze w użyciu, a 56% uważa, że docierają szybciej do odbiorcy, niż posty w aplikacjach. Najczęściej użytkownicy SMS-ują za darmo,  tylko 4% uczestników badania zadeklarowało, że posiadane przez nich plany taryfowe nie zawierają pakietu bezpłatnych wiadomości tekstowych.

 

47% badanych otrzymuje do 20 wiadomości tekstowych dziennie, powyżej 20 SMS-ów każdego dnia wysyła 31% respondentów. Z ich wskazań wynika, że wiadomości wysyłane są przede wszystkim w celach biznesowych. 

1 2

O autorze