loader

Trzy filary szczęśliwego dzieciństwa według polskich Mam

Zabawa i aktywne spędzanie czasu wolnego to ostatni element szczęśliwego dzieciństwa według polskich Mam. Aktywności podejmowane w wolnym czasie w dużej mierze zależą jednak od wieku – młodsze dzieci więcej czasu spędzają „w ruchu”, choć w sposób mniej zorganizowany (np. zabawa na placu zabaw), natomiast starsze prowadzą bardziej siedzący tryb życia (np. grając na komputerze, ucząc się) lub na zajęciach zorganizowanych (np. zajęcia sportowe). Wśród najczęstszych zajęć dodatkowych znajdują się zajęcia sportowe – 36 proc. dzieci uczęszcza na nie. Większość, bo aż 60 proc. Mam przyznaje, że ich dziecko przynajmniej raz w tygodniu uprawia też jakiś sport poza zajęciami lekcyjnymi z WF. Wybierany na czas aktywności fizycznej napój ma przede wszystkim zaspokoić pragnienie, w dalszej kolejności być zdrowy i mieć wygodne opakowanie.

Właściwy sposób odżywiania dziecka warunkuje prawidłowy rozwój fizyczny, umysłowy i społeczny. Pożywienie podawane w okresie pierwszych 5 lat ma największy wpływ na całe życie nie tylko w kontekście zdrowia fizycznego, ale również psychicznego. Dlatego tak istotne jest, by zwrócić na to szczególną uwagę.

Dziecko potrzebuje adekwatnej ilości pożywienia, zapewniającej mu odpowiednią ilość energii oraz składników odżywczych, które pokryją jego zapotrzebowanie. Bardzo ważna jest również jakość spożywanej żywności. Dieta dziecka powinna być właściwie zbilansowana, urozmaicona i bogata w produkty wysokiej jakości. Rodzicom radzę, by kierowali się zdrowym rozsądkiem i pomagali swoim pociechom kreować właściwe nawyki żywieniowepodsumowuje rolę żywienia w szczęśliwym dzieciństwie Anna Jelonek, dietetyk.

Zbadane Mamy wskazują, że ich pociechy między 3 a 12 rokiem życia piją najczęściej soki (73 proc.), a wśród ich ulubionych smaków są jabłko (48 proc.), multiwitamina (40 proc.), oraz banan-marchew-jabłko (31 proc.). Najmłodsi najczęściej sięgają po soki między posiłkami – 65 proc. oraz w czasie zabawy w domu – 77 proc. i poza domem – 52 proc. W szkole, starsze dzieci, piją wody butelkowane bezsmakowe i soki, a podczas aktywności fizycznej wodę butelkowaną bezsmakową, smakową i soki.

***

Marka Kubuś od lat cieszy się zaufaniem wśród dzieci i rodziców. Kubuś to najczęściej kupowany w Polsce sok przecierowy na bazie marchwi mazurskiej i owoców – chętnie piją go najmłodsi, ale często sięgają po niego również dorośli. To także lider w kategorii napojów dla dzieci oraz musów i wody smakowej w Polsce. W portfolio marki znajdują się soki marchwiowo-owocowe, soki 100%, orzeźwiające napoje, woda niegazowana i woda smakowa oraz owocowe musy. W bogatej ofercie marki znajdują się także ciastka Kubuś „Co nieco” – herbatniki i ciastka maślane, zbożowe tabliczki czekoladowe o smaku i wyglądzie prawdziwej czekolady oraz ciastka 8 zbóż. Produkty Kubusia wyróżnia nie tylko doskonały smak, ale także wysoka jakość, wielokrotnie doceniana przez konsumentów. Kubuś to lider w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Markę Kubuś, jako Kubik, Kubu i Tedi, znają także konsumenci m.in.: w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie, w Czechach i Słowacji.

 


[1] Badanie przeprowadzone w czerwcu 2016 roku przez dom badawczy Maison & Partners, na zlecenie marki Kubuś. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie matek dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Próba badawcza wynosiła 763 matki.

 

author avatar
Hill Knowlton Strategies

1 2

O autorze