loader

Rządowy system alarmowy SMS i gminne systemy powiadamiania mogą się uzupełniać

Gminne systemy powiadamiania SMS są dzisiaj z powodzeniem wykorzystywane nie tylko do alarmowania mieszkańców przed zagrożeniami, ale pełnią również funkcję kanału komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami. SMS-y z gminy przypominają m.in. o zapłacie podatku, o odbiorze dokumentów, decyzji administracyjnych, a także informują o atrakcyjnych wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych mieszkańcy dużych miast ostrzegani są o utrudnieniach drogowych oraz remontach ulic.

 

Według naszych ustaleń, dziś powiadomienia SMS do mieszkańców wysyłają samorządy około 70 spośród 123 miast powiatowych 6 województw: świętokrzyskiego, podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego i opolskiego. Dane te pokazują zarówno zainteresowanie taką usługą w gminach, jak i świadczą o tym, że przed nami wciąż dużo pracy w obszarze budowania świadomości wśród samorządowców na temat wpływu rozwiązań komunikacyjnych na komfort życia mieszkańców.

 

Myślę, że najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, z których dziś korzystają Polacy, przełożą się na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa obywateli. O tym, że system powiadamiania SMS jest bardzo skutecznym narzędziem doskonale wiedzą już np. w USA. Dla mieszkańców Nowego Jorku, w którym po ogromnej wichurze zabrakło prądu, komunikaty przesyłane drogą SMS-ową były najszybszą i najskuteczniejszą formą komunikacji.

 

Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip

 

1 2

O autorze