loader

Rozruszaj swoich pracowników!

Wysportowany człowiek to lepszy pracownik! Przekonał się o tym niejeden szef, a wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. Ludzie aktywni są szczęśliwsi i pracują wydajniej. Jaka może być rola firmy w promowaniu sportu i czy faktycznie warto się w to angażować? Znamy odpowiedź!

Regularna aktywność fizyczna wpływa zbawiennie na kondycję ciała i umysłu, pomaga odreagować napięcia, poprawia samopoczucie za dnia i jakość snu w nocy. Ruch jest szczególnie ważny dla pracowników umysłowych, którzy spędzają 8 godzin przed komputerem w jednej, często niekorzystnej dla kręgosłupa pozycji.

Każdemu przełożonemu powinno zależeć na tym, by zatrudnione w jego firmie osoby cieszyły się dobrym zdrowiem i przychodziły do pracy zregenerowane, bo to zapewni im lepszą koncentrację na codziennych zadaniach. Świadomi tego faktu szefowie coraz częściej zachęcają podwładnych, by ci włączali do swojego tygodniowego planu zajęcia sportowe.

Pierwsze kroki

Rola pracodawcy jako promotora aktywnego wypoczynku może przyjąć różne formy, a tą najbardziej znaną z korporacji jest współfinansowanie kart umożliwiających korzystanie z różnych obiektów sportowych. Jednak firma może zaangażować się znacznie mocniej, przy jednoczesnym niewielkim wkładzie finansowym. Dzięki różnym formom wspierania aktywności fizycznej szefowie okazują swoim pracownikom autentyczne zainteresowanie i pogłębiają ich wzajemne relacje.

Jak najprościej zacząć? Najlepiej od rozmowy – zapytać pracowników o to, jak lubią spędzać swój wolny czas, jakie mają pasje i które formy rekreacji sprawiają im najwięcej radości. Można to zrobić w formie ankiety online, dyskusji na wewnętrznym portalu lub podczas zorganizowanego spotkania. Być może okaże się, że mamy w firmie grupkę koszykarzy, nieświadomych tego, że ich koledzy z sąsiedniego działu również interesują się tym sportem?

Ponadto każda większa firma posiada swój intranet, wewnętrzny portal lub newsletter, który wykorzystuje do przesyłania informacji o zachodzących zmianach czy  nowościach w ofercie. W komunikacji z pracownikami można poruszać jednak także luźniejszą tematykę – dzielić się ciekawostkami dotyczącymi zdrowego stylu życia, inspirować i podsuwać pomysły na aktywne spędzanie czasu wolnego.

– Do komunikacji wewnętrznej służy nam fanpage na Facebooku. W ten sposób najszybciej i najłatwiej docieramy do naszych pracowników, zlokalizowanych w dwóch biurach w Łodzi i w Toruniu. Jednocześnie osoby, które zastanawiają się nad wysłaniem do nas swojego CV, mogą zobaczyć, czym żyje nasza firma, co się u nas dzieje. Oprócz informacji o bieżących wydarzeniach w firmie sporo piszemy o eventach kulturalnych i sportowych. Niedawno dwaj nasi konsultanci brali udział w biegu Run Toruń i wszyscy im kibicowaliśmy – opowiada Paulina Makowska z call center Telmon.

Przykład idzie z góry

Niech słowa przełożą się na czyny! Liczą się nawet małe gesty. Jeżeli tematyka „fit” jest bliska ludziom pracującym w organizacji, warto pokusić się o zorganizowanie dla wszystkich chętnych warsztatów ze specjalistą – trenerem, fizjoterapeutą lub dietetykiem, który podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz odpowie na wszystkie pojawiające się pytania.

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze