loader

Rozruszaj swoich pracowników!

Osobisty przykład zaangażowanego w uprawianie sportu prezesa czy kierownika może pokazać, że da się pogodzić pracę na pełen etat z regularnym wysiłkiem fizycznym, oraz uświadamiać, jak ważną kwestią jest dbanie o dobrą formę.

– Prezes naszego call center jest aktywnym, wysportowanym człowiekiem. Niedawno ukończył ze świetnym czasem Półmaraton Warszawski – pobił swój życiowy rekord. Prowadzi dużą firmę, ma rodzinę, ale znajduje czas na realizowanie swojej biegowej pasji. Dzięki zamiłowaniu do sportu znajduje wspólny język ze sporo młodszymi od siebie pracownikami – opowiada Monika Stefaniuk, odpowiedzialna w Telmon za proces rekrutacji.

Przełożeni mogą też zachęcać pracowników do dojazdów do pracy na rowerze. Być może sami przesiądą się na dwa kółka? Ludzie, którzy zobaczą zaangażowanie u swoich szefów, chętniej przyłączą się do tego pozytywnego trendu. Wystarczy zapewnić im mocne stojaki rowerowe, ustawione w zadaszonym miejscu. Wygodny, bezpieczny parking rowerowy pomoże sprawić, że do biura o poranku wchodzić będzie coraz więcej energicznych, obudzonych i pozytywnie nastawionych ludzi.

Wespół w zespół

Nie każdy ma siłę i motywację do tego, by iść po pracy na siłownię czy uczestniczyć w zajęciach fitness. Potrzebna nam motywacja – a co najlepiej mobilizuje? Grupa, która czeka, której nie można zawieść. Wspólne uprawianie sportu powoduje zacieśnianie relacji międzyludzkich, pomaga w budowaniu zespołu, w którym z czasem nawiązują się bliższe znajomości i przyjaźnie. To wszystko prowadzi do lepszej atmosfery w miejscu pracy. Integracja pracowników wzmacnia ich więź z firmą i może poprawić relacje na linii szef – pracownik.

Firmy, które znają zainteresowania i pasje swoich pracowników, powinny zaproponować im stworzenie firmowej drużyny piłkarskiej, siatkarskiej czy koszykarskiej. W wielu miastach funkcjonują tzw. biznes ligi, w których drużyny z różnych korporacji rozgrywają między sobą mecze. Sami pracownicy również mogą zaangażować się w stworzenie grupy odpowiadającej na ich zainteresowania, np. klubu pływaka, biegacza czy grupy fitness.

W wielu miastach organizowane są charytatywne biegi, marszobiegi i sztafety. Wspólny wysiłek, dzięki któremu możemy jeszcze komuś pomóc, cieszy podwójnie. Aby osiągnąć przy okazji dobry wynik, trzeba najpierw potrenować, najlepiej razem. Świetnie, jeżeli firma zdecyduje się okazać wsparcie dla takich inicjatyw poprzez promowanie informacji o organizowanych treningach w kanałach komunikacji, którymi dysponuje – podpowiada Patrycja Białooka, odpowiedzialna za HR w Telmon.

Gdy drużyna sportowców w naszej organizacji zacznie już prężnie działać, zadbajmy o to, by ich zaangażowanie nie spadło. Świetnym sposobem na utrzymanie wysokiego poziomu sportowej motywacji jest prowadzenie koleżeńskich zawodów, na przykład za pomocą aplikacji Endomondo, która daje możliwość stworzenia rywalizacji w konkretnej dziedzinie sportu.

Zachęcanie pracowników do aktywności fizycznej może wpłynąć pozytywnie na firmę i relacje w niej panujące. Miłość do sportu i aktywne, zdrowe życie stają się ważnymi elementami wizerunku firmy jako nowoczesnego pracodawcy, który troszczy się o swój zespół.

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze