PremiumBrand – (d)ocenić reputację

Reputacja to dobra opinia, renoma, sława, imię… Od 5 lat w Polsce opracowywany jest ranking PremiumBrand, w którym na podstawie badań konsumenckich określa się reputację znanych marek i firm.
– W ramach rankingu PremiumBrand jako jedyni w Polsce badamy reputację, a badamy dlatego, że jest to pojęcie, które zyskuje na znaczeniu i jest kluczem w budowaniu strategii marki – mówi Monika Osinkowska, menadżer w firmie MMT Management organizującej ranking.
Na reputację marki wpływają doświadczenia z użytkowania produktu, następnie to, czy jesteśmy zdolni go komuś polecić, jak również zaangażowanie społeczne firmy, obecność w mediach i relacje z pracownikami. Badania dla marek prowadzone są wśród konsumentów, reputacja firm badana jest na grupie managerów największych polskich przedsiębiorstw.
Co wynika z tych badań?
– Przede wszystkim to, że wszystkie zgłoszone do konkursu marki mają bardzo wysoki poziom badanych cech. – stwierdza Kuba Antoszewski z instytutu badań rynku i opinii Millward Brown SMG/KRC. – Wyłonienie najlepszych jest rzeczywiście bardzo trudne i certyfikat uzyskiwany przez te marki jest dowodem na to, że mają naprawdę wysoka reputację. Nie jest to wyciąganie średniej. Każda marka musi przejść bardzo gęste sito selekcji i dopiero wtedy być określona jako Marka Wysokiej Reputacji
„Marki Wysokiej Reputacji” wybierane są co roku, a reputacja marek oceniana jest z uwzględnieniem referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy oraz społecznego zaangażowania.
A reputacja marki jest bardzo ważna, przede wszystkim dla niej samej. Przyznają to firmy, które w 2010 r. w piątym PremiumBrand nagrody otrzymały.
– Tak naprawdę reputacja to jest wynik pracy wszystkich pracowników danej firmy, mojej na pewno! Pracujemy na to każdego dnia, dlatego że pracujemy dla klienta. Naszymi usługami łączymy ludzi – stwierdza Agnieszka Kłoda-Dębska z Poczty Polskiej S.A.: