loader

Pracodawca idealny – kim jest i po czym go rozpoznać?

Pięć, dziesięć, piętnaście – ile konkurencyjnych ofert rozpatruje kandydat w poszukiwaniu wymarzonego miejsca pracy? W ciągu ostatnich kilkunastu lat rynek pracy przeszedł drastyczną metamorfozę. Czasy, w których pracownik musiał walczyć o stanowisko, minęły bezpowrotnie. Nowe zasady gry są bezlitosne dla przedsiębiorców – teraz to kandydat rozdaje karty. Jak w takim razie przekonać potencjalnego pracownika do wyboru naszej firmy? Odpowiedź jest prosta: stworzyć miejsce pracy, w którym najbardziej liczy się… człowiek.

 

Zaangażowany i lojalny pracownik to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorstwa. Nie tylko znakomicie wywiąże się ze swoich obowiązków, ale zmotywuje też zespół do pracy czy poleci naszą firmę swoim znajomym. To również osoba, która zostanie z nami na dłużej i chętnie skorzysta z zaproponowanych możliwości rozwoju. I choć problem rotacji pracowników spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy, wielu z nich wciąż wierna jest przestarzałemu modelowi prowadzenia biznesu, w którym przede wszystkim liczy się zysk. Jaki jest zatem idealny pracodawca?

 

Doświadczenie

Na prowadzenie własnego biznesu coraz częściej decydują się osoby nie mające ku temu żadnych kompetencji. Dotyczy to zwłaszcza sektorów, w których wiedza i doświadczenie mają kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsięwzięcia i utrzymania prestiżu branży. Potencjalny pracownik z pewnością zwróci uwagę na to, czy jego przyszły pracodawca jest cenionym autorytetem w branży, bierze aktywny udział w jej życiu i dzieli się z innymi swoim doświadczeniem.

 

W biznesie najważniejsze jest doświadczenie. Zbudowanie prestiżowej firmy, atrakcyjnej dla pracowników, wymaga otwartego umysłu i wielu lat ciężkiej pracy. Branżę call center znam od podszewki, sam zaczynałem przecież od pracy „na słuchawce”– mówi Artur Kapacki, prezes Temon i laureat nagrody „Ambasador Call Center”. Spotkałem na swojej drodze profesjonalistów, których cenne wskazówki pomogły mi osiągnąć sukces. Wystrzegałem się „garażowych” call center, które do dziś psują branżę i zniechęcają ludzi do zawodu konsultanta. Nic dziwnego zatem, że kandydaci chętniej wybierają miejsca takie jak Telmon, gdzie mogą liczyć na fachową wiedzę, nowoczesny sprzęt i kompetentny zespół ludzi – tłumaczy Artur Kapacki.

 

Ugruntowana pozycja firmy na rynku oznacza nie tylko stabilne zatrudnienie, ale (przede wszystkim!) możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego u prawdziwych profesjonalistów. Nie ma nic gorszego od pracy w mało solidnej firmie, która jest na bakier zarówno z technologią, jak i prawem pracy czy kodeksem BHP. Warto zapamiętać, że zdemaskowanie amatorskiego interesu wcale nie jest takie trudne, a konsekwencje mogą być bardzo dotkliwe.

 

W dobrym klimacie

Któż z nas nie lubi przebywać z sympatycznymi ludźmi, dzięki którym nasze akumulatory naładowane są po brzegi pozytywną energią? Z dobrą atmosferą w pracy jest jak ze znajomymi – jedni nas uskrzydlają, drudzy przyprawiają o ból głowy. Środowisko pracy ma ogromny wpływ nie tylko na efektywność wykonywanych obowiązków, ale też na to, czy do pracy idziemy chętnie, czy wręcz przeciwnie – od samego rana odliczamy godziny do wyjścia.

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze