loader

Pracodawca idealny – kim jest i po czym go rozpoznać?

Pracownik zadowolony to taki, który przede wszystkim identyfikuje się z firmą i czuje się częścią wspólnoty. Niezdrowa rywalizacja, brak chęci niesienia pomocy czy wrogie nastawienie to czynniki, które nie tylko szybko zniechęcają do dalszej współpracy, ale mają też negatywny wpływ na wizerunek całej firmy. Na szczęście coraz więcej pracodawców dba o pozytywne relacje ze swoimi podwładnymi i umiejętnie zapobiega wszelkim zgrzytom, niejasnościom czy nierównemu traktowaniu.

 

Należę do osób, dla których przyjazne środowisko pracy jest priorytetem. W moim zespole pracują same pomocne osoby, które wykonują swoje obowiązki z uśmiechem na twarzy. Nawet jeśli nie wszystko układa się po mojej myśli, zawsze mogę liczyć na dobre słowo przełożonego i wsparcie zespołu– mówi Karolina, konsultantka z call center Telmon. – To nie wszystko. Świeże owoce, słodkości czy motywujące konkursy z nagrodami to tylko niektóre z atrakcji, na jakie mogę liczyć w swojej pracy. To ważne, bo dzięki takim inicjatywom wszyscy czujemy się tutaj doceniani i wiemy, że nasza praca ma znaczenie – podkreśla Karolina Mrowińska, konsultantka telefoniczna w łódzkim call center Telmon.

 

Czas to pieniądz

Odpowiedzialny i wyrozumiały pracodawca brzmi nie tylko dumnie, ale i atrakcyjnie. Zwłaszcza dla zabieganych kandydatów, którzy dużą wagę przykładają do struktury organizacji pracy w firmie. Nowoczesne przedsiębiorstwo troszczy się o czas pracowników. Żyjemy w końcu w rzeczywistości, w której pogodzenie pracy z innymi obowiązkami jest bardzo trudne, a często nawet niemożliwe. Doskonale wiedzą o tym nie tylko osoby wychowujące dzieci, ale także te studiujące czy inwestujące czas w rozwijanie swoich pasji.

 

Firmy prześcigają się ze sobą, oferując potencjalnym pracownikom elastyczne godziny pracy.  Czy to jednak wystarczy, aby zachęcić kandydata do wyboru naszego przedsiębiorstwa? Jak się okazuje, niekoniecznie. Pracodawca szanujący czas pracowników to taki, który przede wszystkim rozsądnie przydziela obowiązki i nie wymaga od swoich podwładnych bezcelowej obecności w biurze.

 

Wielu przedsiębiorców wciąż twierdzi, że najważniejsza jest obecność pracownika w biurze przez pełne 8 godzin. Tymczasem taki model prowadzenia biznesu nie tylko zniechęca kandydatów, ale też obniża przychody firmy – ostrzega Artur Kapacki. – Uważam, że konsultant pracujący produktywnie przez 6 godzin osiąga takie same rezultaty jak jego pełnoetatowi koledzy. W ostatecznym rozrachunku efekt jest taki sam, a mój pracownik zyskuje dwie godziny na cieszenie się urokami życia. Nigdy nie zapominam, że bycie odpowiedzialnym szefem idzie w parze z byciem wyrozumiałym człowiekiem – podkreśla Artur Kapacki.

 

Decyzje o wyborze pracodawcy należą do najtrudniejszych, jakie podejmujemy w swoim życiu. Nic dziwnego – w końcu według szacunków 1/3 życia spędzamy, wypełniając służbowe obowiązki. Nie od dziś wiadomo, że rynek pracy pęka w szwach, a na najlepszych pracowników konkurencja od dawna ostrzy sobie zęby. A co zrobi kandydat, zanim dokona najlepszego wyboru? Z pewnością sprawdzi, czy nasza firma spełnia jego oczekiwania. Zajrzy też do Internetu, gdzie dokładnie zbada zarówno te pozytywne, jak i mniej pochlebne opinie. Dlatego już teraz warto zadbać o dobre praktyki w przedsiębiorstwie i zatroszczyć się o jego wizerunek. Przedsiębiorco, a co o Tobie mówią na mieście?

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze