loader

Polska czekolada funkcjonalna podbija chiński rynek

Spółka z notowanej na GPW Grupy Adiuvo Investments – Cambridge Chocolate Technologies (CCT) – otrzymała zamówienie z rynku chińskiego. Dotyczy 30 tys. opakowań Esthechoc, a potencjał sprzedażowy tylko tego jednego produktu już w pierwszym roku obecności w Chinach można szacować na przynajmniej kilka milionów złotych.

 

Jest to efekt renegocjowanej umowy dystrybucyjnej ze spółką Allin (Dalian) Management Consulting Co.Ltd, która została wyłącznym dystrybutorem produktu Esthechoc Cambridge Beauty Chocolate, czyli innowacyjnej czekolady funkcjonalnej poprawiającej metabolizm skóry, na terytorium Chin, Hongkongu oraz Makau. Renegocjowanie umowy oraz ostateczne wdrożenie produktu do sprzedaży na terytorium Chin było możliwe po ostatecznym zarejestrowaniu znaku towarowego Esthechoc przez Chiński Urząd Rejestracyjny, co nastąpiło w IIIQ br.

 

Czekoladki Esthechoc trafią na chiński rynek już w listopadzie br. Mają być początkowo sprzedawane w wysokiej jakości punktach sprzedaży detalicznej, takich jak sieci Wanda czy Parkson, a dodatkowo w trakcie pierwszego roku obowiązywania umowy sieć dystrybucyjna ma zostać poszerzona o salony kosmetyczne, ośrodki spa oraz apteki.

 

– Podpisana umowa ze jest efektem naszej strategii biznesowej, która zakłada pokazanie potencjału rynkowego rozwijanych technologii na najbardziej perspektywicznych rynkach. Otwarcie rynku chińskiego buduje dużą wartość dla przyszłych partnerów strategicznych CCT i podmiotów z branży, którzy będą chcieli nabyć naszą technologię – mówi Anna Aranowska-Bablok, Prezes Zarządu  Cambridge Chocolate Technologies oraz Członek Zarządu Adiuvo Investments.

 

Czekolada funkcjonalna Esthechoc jest już dostępna m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, krajach GULF, Tajwanie, Finlandii, Hiszpanii, we Włoszech, Szwajcarii,  Rumunii, na Węgrzech i w Polsce. Esthechoc to laureat prestiżowych nagród, m.in. Beauty Challenger Award, nagrody otrzymanej podczas 13. edycji targów Beyond Beauty w Paryżu czy nagrody Future 50 Beauty Award 2016 międzynarodowego magazynu „Women’s Health”.

 

– Teraz nareszcie dołączają do tej listy Chiny, które znajdują się w dziesiątce najbardziej dynamicznie rosnących rynków czekolady na świecie – dodaje Prezes Aranowska.

Chińczycy podążają za światowym trendem „świadomych” konsumentów, dlatego też producenci coraz częściej zwracają uwagę na korzyści zdrowotne spożywania kakao i innych antyoksydantów. Zwykła ciemna czekolada zawiera jednak polifenole o słabej dostępności biologicznej – w praktyce należałoby jeść dziennie całą tabliczkę czekolady (70-100 g, 300-600 kalorii), aby odnieść jakiekolwiek zauważalne korzyści płynące ze spożywania kakao.

 

author avatar
Adiuvo Investments
Aktualnie w portfolio Adiuvo znajduje się 15 technologii i blisko 30 powiązanych z nimi produktów. Grupa skupia się na selekcji, rozwoju, finansowaniu i komercjalizacji innowacyjnych technologii o globalnych zasięgu. Zakres przedmiotowy inwestycji obejmuje: 1. Technologie medyczne: obszar monitorowania zdrowia ( głównie poprzez nieinwazyjne technologie nasobne ), które w medycynie już zaczynają być wykorzystywane do zarządzania procesem leczenia pacjentów ( poprzez optymalizację dawki leku, monitorowanie objawów, gromadzenie dużej ilości danych w celu personalizacji leczenia ), optymalizacji badań klinicznych ( z wykorzystaniem tzw. Real World Data w odróżnieniu od ewaluacji stanu pacjenta podczas wizyt kontrolnych u lekarza ) oraz zarządzania stylem życia, zarówno chorych, jak i osób z grup ryzyka 2. Technologie well-being: Nowoczesne suplementy diety i żywność funkcjonalna, o udokumentowanej biodostępności i badaniach bioskuteczności przeprowadzanych w standardzie farmaceutycznym. Produkty te są przede wszystkim dedykowane prewencji chorób i poprawie biomarkerów ryzyka (obniżanie indeksu glikemicznego, stresu oksydacyjnego, poprawa utlenowania tkanek, prewencja infekcji grypowych, wzmacnianie odporności (immunomodulacja), ochrona skóry przed starzeniem, prewencja chorób w okulistyce, klinicznie potwierdzona suplementacja w ciąży i podczas karmienia, obniżanie poziomu trójglicerydów. Dzięki zapewnieniu ochrony własności intelektualnej, walidacji technologii w badaniach klinicznych w standardzie farmaceutycznym oraz pozyskiwaniu certyfikatów dopuszczających produkty do obrotu na rynku Adiuvo potrafi komercjalizować projekty w różnorodnych modelach biznesowych i w skali międzynarodowej. Prace badawczo–rozwojowe dla projektów z portfolio prowadzone są głównie w Polsce, ale także m.in. w Wlk. Brytanii, Izraelu, Stanach Zjednoczonych czy Niemczech. Dotyczy to zarówno lokalizacji laboratoriów badawczych, które najczęściej prowadzone są przez głównych wynalazców poszczególnych produktów i technologii, jak również badań klinicznych prowadzonych przez renomowane ośrodki badawcze. Od 2015 roku Adiuvo Investments SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Adiuvo, po 4 latach intensywnych inwestycji w badania i rozwój nowych technologii, wchodzi w etap ich komercjalizacji. Polegać będzie ona w części technologii well-being na rozwoju organicznej sprzedaży na kluczowych rynkach we współpracy z niezależnymi lokalnymi dystrybutorami, regionalnymi lub ponadregionalnymi graczami branżowymi ( w formule tzw. co-brandingu ) a także poprzez inwestycje w rozwój sprzedaży w kanale e-commerce, z wykorzystaniem kampanii odsłonowych, kampanii edukacyjnych video na serwisach internetowych ( content video ), oraz z udziałem tzw. influencers, czyli niezależnych blogerów i ekspertów z dużą liczbą osób śledzących ich profile i odwiedzających ich blogi. Okres rozwoju sprzedaży organicznej potrwa ok 24 miesiące i pozwoli nam rozpocząć rozmowy o sprzedaży globalnych praw do technologii. Portfolio z obszaru technologii medycznych (medycyny cyfrowej) komercjalizowane będzie na dwa podstawowe sposoby : poprzez umowy strategiczne z graczami z branży farmaceutycznej, badań klinicznych czy urządzeń medycznych oraz poprzez budowanie organiczne modelu subskrypcyjnego wśród pacjentów, z zaangażowaniem bezpośrednim lekarzy.

1 2

O autorze