loader

Polska czekolada funkcjonalna podbija chiński rynek

Spółka CCT opracowała i klinicznie przetestowała wyjątkową, opatentowaną technologię zwiększania dostępności biologicznej polifenoli kakao oraz fortyfikacji czekolady przez dodanie do niej biodostępnych karotenoidów. Już jedna porcja Estchechoc (7,5g, 38 kalorii) spożywana dziennie podwyższa poziom przeciwutleniaczy w skórze, pomaga poprawić jej mikrokrążenie, podnieść poziom tlenu i zapobiegać procesom starzenia w skórze sprzyjając młodemu wyglądowi.

 

Chiński rynek czekolady ma przy tym ogromny potencjał. Tamtejsza sprzedaż detaliczna czekolady w 2016 roku miała wartość 2,8 mld dolarów (prawie 18% całego rynku wyrobów cukierniczych), podczas gdy jeszcze w 2010 roku było to „jedynie” 1,7 mld dolarów. Szacunki mówią o wzroście spożycia czekolady w Chinach na osobę o dalsze 50% w zaledwie cztery lata, do 0,3 kg rocznie.

 

Jak pokazują ostatnie badania, ponad połowa chińskich konsumentów decyduje się na zakup europejskiej czekolady ze względu na jej wysoką jakość i walory smakowe. Chiny importują obecnie czekoladę głównie z Włoch (około 25% ogólnego importu), a wartość zakupów z tego kraju przekracza 100 mln dolarów. Dla porównania, wartość czekolady sprowadzanej do Chin    z Polski to około 30 mln dolarów (około 7% całkowitego importu). Dzięki Esthechoc oraz kolejnym produktom spółki Cambridge Chocolate Technologies z Grupy Adiuvo Investments, wartość eksportu czekolady z Polski na największe rynki światowe, w tym do Chin, może istotnie wzrosnąć.

 

***

Adiuvo Investments to notowana od 2015 r. na rynku głównym GPW spółka, która skupia się na selekcji, rozwoju, finansowaniu i komercjalizacji innowacyjnych technologii o globalnych zasięgu. Ich zakres przedmiotowy w szczególności obejmuje (1) zarządzanie chorobą (diseases management), monitorowanie zdrowego trybu życia i leczenie przy pomocy urządzeń mobilnych oraz (2) suplementy diety i żywność funkcjonalną. Aktualnie w portfolio Adiuvo znajduje się 15 technologii i blisko 30 powiązanych z nimi produktów.

Dzięki zapewnieniu ochrony własności intelektualnej, walidacji technologii w badaniach klinicznych w standardzie farmaceutycznym oraz pozyskiwaniu certyfikatów dopuszczających produkty do obrotu na rynku Adiuvo potrafi komercjalizować projekty w różnorodnych modelach biznesowych i w skali międzynarodowej.

Więcej informacji na temat spółki można znaleźć pod adresem www.adiuvoinvestments.com.

 

Cambridge Chocolate Technologies rozwija i komercjalizuje innowacyjne, testowane klinicznie produktów w obszarze żywności funkcjonalnej i słodkich przekąsek, celem wzbogacenia codziennej diety o innowacyjne składniki i receptury powstałe w wyniku badań nad korzyściami, płynącymi z polifenoli zawartych w kakao oraz innych naturalnych antyoksydantów.

Więcej informacji na temat spółki można znaleźć pod adresem www.cambridgechocolate.com.

author avatar
Adiuvo Investments
Aktualnie w portfolio Adiuvo znajduje się 15 technologii i blisko 30 powiązanych z nimi produktów. Grupa skupia się na selekcji, rozwoju, finansowaniu i komercjalizacji innowacyjnych technologii o globalnych zasięgu. Zakres przedmiotowy inwestycji obejmuje: 1. Technologie medyczne: obszar monitorowania zdrowia ( głównie poprzez nieinwazyjne technologie nasobne ), które w medycynie już zaczynają być wykorzystywane do zarządzania procesem leczenia pacjentów ( poprzez optymalizację dawki leku, monitorowanie objawów, gromadzenie dużej ilości danych w celu personalizacji leczenia ), optymalizacji badań klinicznych ( z wykorzystaniem tzw. Real World Data w odróżnieniu od ewaluacji stanu pacjenta podczas wizyt kontrolnych u lekarza ) oraz zarządzania stylem życia, zarówno chorych, jak i osób z grup ryzyka 2. Technologie well-being: Nowoczesne suplementy diety i żywność funkcjonalna, o udokumentowanej biodostępności i badaniach bioskuteczności przeprowadzanych w standardzie farmaceutycznym. Produkty te są przede wszystkim dedykowane prewencji chorób i poprawie biomarkerów ryzyka (obniżanie indeksu glikemicznego, stresu oksydacyjnego, poprawa utlenowania tkanek, prewencja infekcji grypowych, wzmacnianie odporności (immunomodulacja), ochrona skóry przed starzeniem, prewencja chorób w okulistyce, klinicznie potwierdzona suplementacja w ciąży i podczas karmienia, obniżanie poziomu trójglicerydów. Dzięki zapewnieniu ochrony własności intelektualnej, walidacji technologii w badaniach klinicznych w standardzie farmaceutycznym oraz pozyskiwaniu certyfikatów dopuszczających produkty do obrotu na rynku Adiuvo potrafi komercjalizować projekty w różnorodnych modelach biznesowych i w skali międzynarodowej. Prace badawczo–rozwojowe dla projektów z portfolio prowadzone są głównie w Polsce, ale także m.in. w Wlk. Brytanii, Izraelu, Stanach Zjednoczonych czy Niemczech. Dotyczy to zarówno lokalizacji laboratoriów badawczych, które najczęściej prowadzone są przez głównych wynalazców poszczególnych produktów i technologii, jak również badań klinicznych prowadzonych przez renomowane ośrodki badawcze. Od 2015 roku Adiuvo Investments SA jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Adiuvo, po 4 latach intensywnych inwestycji w badania i rozwój nowych technologii, wchodzi w etap ich komercjalizacji. Polegać będzie ona w części technologii well-being na rozwoju organicznej sprzedaży na kluczowych rynkach we współpracy z niezależnymi lokalnymi dystrybutorami, regionalnymi lub ponadregionalnymi graczami branżowymi ( w formule tzw. co-brandingu ) a także poprzez inwestycje w rozwój sprzedaży w kanale e-commerce, z wykorzystaniem kampanii odsłonowych, kampanii edukacyjnych video na serwisach internetowych ( content video ), oraz z udziałem tzw. influencers, czyli niezależnych blogerów i ekspertów z dużą liczbą osób śledzących ich profile i odwiedzających ich blogi. Okres rozwoju sprzedaży organicznej potrwa ok 24 miesiące i pozwoli nam rozpocząć rozmowy o sprzedaży globalnych praw do technologii. Portfolio z obszaru technologii medycznych (medycyny cyfrowej) komercjalizowane będzie na dwa podstawowe sposoby : poprzez umowy strategiczne z graczami z branży farmaceutycznej, badań klinicznych czy urządzeń medycznych oraz poprzez budowanie organiczne modelu subskrypcyjnego wśród pacjentów, z zaangażowaniem bezpośrednim lekarzy.

1 2

O autorze