loader

Onex Group

 

Z badania Onex Group wynika, że pracownicy, którzy korzystali ze szkoleń online wskazują, że największą ich zaletą jest brak konieczności opuszczania miejsca pracy (60%) oraz możliwość pracy w dowolnym momencie (53%). To szczególnie istotne dla osób mających w ciągu dnia różnego rodzaju spotkania, które ograniczają ich elastyczność i powodują, że nie mogą brać udziału w całodniowych szkoleniach. Dodatkowo, co trzeci pracownik wskazał, że dzięki platformie internetowej ma dostęp do materiałów, testów czy treści wykładów również po zakończeniu szkolenia. Dzięki temu można w łatwy sposób odświeżyć sobie interesujący fragment kursu. 30% pracowników wskazywała również na możliwość dostosowywania tempa nauki do własnych potrzeb.

 

– Zalety szkoleń online najlepiej przedstawić na praktycznym przykładzie. W naszej firmie organizujemy tego typu szkolenia m.in. z Office 365. Uczymy pracowników firm, jak efektywnie pracować z tym pakietem, jak działają poszczególne jego elementy. W tym celu udostępniamy im multimedialne wykłady, interaktywne ćwiczenia, testy oraz dodatkowe materiały, dzięki którym zdobywają niezbędną wiedzę. Co istotne, każdy z elementów szkolenia można dowolnie zatrzymywać, powtórzyć, ale także przewijać, jeżeli czujemy, że jakieś zagadnienie znamy już dobrze. Z punktu widzenia pracodawców, istotne jest również to, że mogą na bieżąco śledzić postępy swoich pracowników – komentuje Jakub Hryciuk, Dyrektor Zarządzający Onex Group.

 

Jak wskazują eksperci Onex Group, szkolenia online, ze względu na rosnącą informatyzację polskich przedsiębiorstw, zgodnie z prognozą firmy Docebo, mają szansę stać się równie popularną formą przekazywania wiedzy, co szkolenia stacjonarne.

 

Metodologia badania:

Dane prezentowane w materiale zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Onex Group przez ARC Rynek i Opinia. Badanie zrealizowano na próbie 200 małych i średnich przedsiębiorców dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI na przełomie grudnia 2015 roku i stycznia 2016 roku.

 


[1] https://www.docebo.com/landing/contactform/elearning-market-trends-and-forecast-2014-2016-docebo-report.pdf

author avatar
Zoom bsc

1 2

O autorze