loader

Onex Group

Polscy przedsiębiorcy nadal są przywiązani do tradycyjnej, stacjonarnej formy szkoleń. Organizuje je 71% z nich – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group. Jednak grono firm, które sięgają po e-learningowe formy szkoleń, powiększa się. Już prawie co szósty przedsiębiorca organizuje tego typu kursy (15%). Według ekspertów Onex Group formy e-learningowe mają duży potencjał, zwłaszcza, że pracownicy dostrzegają liczne zalety e-szkoleń, w tym możliwość nauki w dowolnym momencie (53%), bez konieczności opuszczania miejsca pracy (60%).

 

Według szacunków firmy Docebo, która zajmuje się szkoleniami online dla pracowników, światowy rynek e-learningu bardzo szybko rośnie i 2016 rok zamknie osiągając wartość 51,5 mld dolarów, notujący średni wzrostu na poziomie 7,6%. Co istotne, jednym z najszybciej rozwijających się w tym segmencie obszarów jest Europa Wschodnia, gdzie szacowany wzrost jest dużo wyższy i wynosi nawet 16,9%[1].

 

Kursy online służą praktycznym umiejętnościom pracowników

 

Polskie firmy, które organizują szkolenia online, skupiają się na kształtowaniu praktycznych umiejętności pracowników. Dlatego kursy tego typu najchętniej przeprowadza się z zakresu: marketingu (52%), zarządzania (23%), księgowości (23%) czy korzystania z programów i aplikacji Microsoft (20%). To właśnie w tych obszarach przekazywanie wiedzy online, przedsiębiorcy uznają za najbardziej efektywne. Natomiast kształtowanie w ten sposób umiejętności miękkich jest mniej popularne. Negocjacji za pomocą metody e-learningowej uczy się tylko w 13% przedsiębiorstw.

 

Platformy e-learningowe są najlepszym rozwiązaniem, gdy chcemy wykształcić czy podszkolić pewne praktyczne umiejętności naszych pracowników. Ich główne przewagi nad szkoleniami stacjonarnymi, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, to możliwość udostępnienia kursu nieograniczonej liczbie pracowników oraz większa atrakacyjność cenowa, chociażby ze względu na brak kosztów związanych z dojazdem czy noclegiem. Ten sposób przekazywania wiedzy jest nastawiony na samodzielne wykonywanie różnego typu zadań przez pracowników – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group.

 

Mobilnie znaczy lepiej

author avatar
Zoom bsc

1 2

O autorze