loader

Najlepsze prace o tematyce związanej z dziedziną motoryzacji

Konkurs o nagrodę Grupy Fiat jest ogłaszany corocznie już od szesnastu lat i realizowany na podstawie porozumienia o współpracy naukowo-technicznej pomiędzy Centrum Badawczym Fiata (CRF), Spółką Fiat Polska oraz trzema polskimi uczelniami: Politechniką Warszawską, Politechniką Śląską w Gliwicach i Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej.
Zgodnie z umową, za najlepsze, wyłonione w drodze konkursu, rozprawy doktorskie i habilitacyjne oraz prace inżynierskie i magisterskie o szeroko rozumianej tematyce motoryzacyjnej, przyznawane są specjalne nagrody finansowane przez Fiat Auto Poland i spółki z Grupy Fiat: Magneti Marelli, Teksid Iron Poland, Fiat Powertrain Technologies Poland.
W dniu 9 grudnia b.r. uroczystości wręczenia nagród w Sali Senatu Politechniki Warszawskiej przewodniczył Rektor Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Jan Szmidt. Wzięli w niej udział nagrodzeni autorzy prac, przedstawiciele spółek Grupy Fiat w Polsce: Fiat Auto Poland S.A., Fiat Powertrain Technologies Poland Sp. z o.o., Magneti Marelli Poland Sp. z o.o., dziekani wydziałów, członkowie jury Konkursu Fiata pod przewodnictwem prof. dr hab. inż. Władysława Włosińskiego, wykładowcy i pracownicy Uczelni.
Na Politechnice Warszawskiej w tym roku laureatami zostało pięć osób. Nagrodzone zostały: 4 rozprawy doktorskie i 1 praca magisterska.
Przypomnijmy, że pięć miesięcy wcześniej, 2 lipca 2013 r. w Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej wręczone już zostały tegoroczne nagrody laureatom konkursu z Politechniki Śląskiej (2 doktorskie i 4 magisterskie) i Akademii Techniczno-Humanistycznej (1 doktorska i 5 inżynierskich).
Zatem na ww. trzech uczelniach w tej edycji konkursu za rok 2012 nagrodzono razem 17 prac (7 doktorskich, 5 magisterskich i 5 inżynierskich).
Wszyscy nagrodzeni tegoroczni autorzy prac otrzymali nagrodę w wysokości 4.000 złotych.
Od początku trwania konkursu, tj. w latach 1997-2012, łącznie zostało nagrodzonych 300  prac, w tym: 4 rozprawy habilitacyjne i 110 doktorskich oraz 175 prac magisterskich i 11 inżynierskich.
Grupa Fiat w ten m.in. sposób wspiera młodych naukowców, których pasją jest tematyka motoryzacyjna /nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne i metody badawcze/. Nagrodzone opracowania mogą mieć zastosowanie w praktyce bezpośrednio w fabrykach lub w Centrum Badawczym Fiata.
Przypomnijmy, że Grupa Fiat corocznie nagradza również dzieci swoich pracowników, które osiągają bardzo dobre wyniki w nauce na poziomie świadectw dojrzałości, dyplomów magisterskich, inżynierskich, lekarskich oraz licencjackich. Konkurs jest przeprowadzany w krajach, w których Fiat ma swoje zakłady produkcyjne. W Polsce w dotychczasowych siedemnastu edycjach tego konkursu, przyznano łącznie 2.806 nagród o łącznej wartości ponad 10,3 mln złotych.
Wykaz osób, które uzyskały nagrodę Konkursu Fiata za najlepszą pracę dyplomową
w roku akademickim 2011/2012
na Politechnice Warszawskiej zgłoszoną do XVI Konkursu.
Za pracę magisterską:
Pan Artur Kopczyński z Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych za pracę pt.„Analiza sterowania elektrycznego układu napędowego pojazdu podczas hamowania na łuku drogi”.
Promotor prof.dr hab.inż. Antoni Szumanowski.
Za pracę doktorską:
1. Pani Ewelina Ciecierska z Wydziału Inżynierii Materiałowej za pracę pt. „Wytwarzanie, struktura i właściwości kompozytów na bazie polimerów epoksydowych modyfikowanych dodatkiem nanorurek węglowych”. Promotor prof.dr hab.inż.Krzysztof J.Kurzydłowski
2. Pan Tomasz Karol Pietrzak z Wydziału Fizyki za pracę pt. „Nowe nanomateriały oparte na szkłach wanadanowo-fosforanowych i żelazowo-fosforanowych”. Promotor prof.dr hab.Jerzy Garbarczyk.
3. Pan Grzegorz Dobrzyński z Wydziału Transportu za pracę pt. „ Synteza własności machatronicznego wózka inwalidzkiego jako elementu systemu transportu osób niepełnosprawnych”. Promotor prof.nzw.dr hab. inż.Włodzimierz Choromański.
4. Pan Grzegorz Skrabalak z Wydziału Inżynierii Produkcji za pracę pt. „Obróbka elektroerozyjna wirującą elektrodą w dielektryku gazowym”. Promotor prof. dr hab.inż. Jerzy Kozak.
author avatar
Fiat Auto Poland S.A.
O autorze