loader

Monetia rusza po klientów do banków, samorządów i urzędów skarbowych

Spółka zintensyfikuje swoje działania w segmencie międzynarodowych przekazów pieniężnych – Z miesiąca na miesiąc uzyskujemy tu 30 proc. wzrost obrotów. – podkreśla prezes Monetii – 90 proc. realizowanych w Monetia24.pl przekazów pochodzi z Wielkiej Brytanii. W najbliższym czasie chcemy wzmocnić nasze działania na rynku niemieckim, USA i w Kanadzie. Planujemy też ruszyć na wschód – na Ukrainę, do Rosji i Chin, a także uruchomić usługę z Polski za granicę. – dodaje.

 

Kolejnym aspektem, który będzie rozwijać spółka jest współpraca z beneficjentami płatności masowych. – Planowaliśmy, że do końca roku ich baza wzrośnie do 200. Tymczasem w ciągu 12 miesięcy ich liczba wzrosła o 133% i obecnie wynosi 350 wystawców faktur. – wyjaśnia Jóźwiak. – Rozumiemy przez to umowy z jednostkami nadrzędnymi, więc liczba ta nie uwzględnia oddziałów regionalnych czy terenowych. – W ramach umów z partnerami biznesowymi, Monetia przyjmuje na ich rzecz wpłaty od klientów końcowych, np. za energię elektryczną, gaz, czynsz czy opłaty abonamentowe. W tej grupie mieszczą się spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, które coraz chętniej outsoursują obsługę punktów kasowych spółce. Obecnie firma prowadzi obsługę kasową dla ponad 100 spółdzielni i 800 wspólnot.

 

Nadal spółka będzie rozwijać sieć swoich oddziałów. – Obecnie mamy 623 placówki dedykowane wyłącznie obsłudze transakcyjnej, a do końca roku planujemy mieć ich 660. Przyjęty przez nas model organizacyjny gwarantuje pełen profesjonalizm i komfort realizowania płatności: akceptujemy każdy rodzaj faktur – w kodem i bez, wpłaty na każdy rachunek bankowy i bez presji wywołanej kolejkami. – wylicza prezes Monetii. Poza najniższymi prowizjami, to cecha, która odróżnia spółkę od konkurencji i która jest wysoko ceniona przez jej klientów. To także element strategii Monetii – jej sieć ma rozrastać się o 10% rocznie.

 

Przychód Monetii wypracowany w 2014 roku wyniósł 21,8 mln zł. W I półroczu 2015 r. był wyższy o 147% r/r. Wzrost jest przede wszystkim efektem zmiany w księgowaniu przychodów, związanej z uzyskaniem przez Monetię statusu krajowej instytucji płatniczej. – Na rentowność w pierwszym roku naszej działalności miały wpływ dwie znaczące, ale niezbędne dla naszego rozwoju pozycje: przeprowadzenie zmian strukturalnych zarówno w sieci jak i ofercie, oraz opłata licencyjna dla KNF – wyjaśnia prezes Monetii. Spółka ma solidne podstawy, by uzyskiwać większe przychody i zwiększać zyskowność. Zakończyła już etap budowy zaplecza dla obsługi nowej oferty. Jednocześnie nowo wprowadzone usługi doskonale trafiły w oczekiwania klientów. Monetia w ciągu zaledwie kilku miesięcy zdobyła ponad 12% rynku obsługi kasowej urzędów skarbowych, a zainteresowanie tą usługą nadal wzrasta. Również w sektorze bankowym firma widzi dla siebie duży potencjał. Jednym z jego elementów jest kooperacja z bankami przy obsłudze finansowej jednostek samorządu terytorialnego, gdzie Monetia odpowiada za prowadzenie punktu kasowego. Przy tej okazji spółka zyskuje równocześnie kolejnych nowych klientów instytucjonalnych i indywidualnych. Drugim, który będzie się rozwijać w niedalekiej przyszłości, jest zmiana organizacji sieci oddziałów bankowych. Wraz z optymalizacją liczebności tych placówek i zmianą ich charakteru, Monetia będzie przyjmować ich klientów transakcyjnych do swojej rozbudowanej sieci oddziałów.

author avatar
Monetia Sp. z o.o.
Monetia zaczęła działać w 2006 roku jako agencja bankowa – jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci agencji. Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca setki punktów w całej Polsce obsługują ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka jest operatorem międzynarodowych przekazów pieniężnych poprzez platformę Monetia24.pl. Pośredniczy także w dystrybucji i sprzedaży krótkoterminowych kredytów i pożyczek.   Monetia współpracuje równocześnie z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. Jako pierwsza i jedyna w Polsce spółka oferuje usługę fulfillmentu adresowaną do firm, które wymagają weryfikacji nabywców swoich produktów, oferowanych zdalnie. W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Monetii jest Certis Investments Sp. z o.o., której udziałowcami są TFI Capital Partners Investment I FIZ oraz Zarząd Monetii.

1 2

O autorze