loader

Monetia rusza po klientów do banków, samorządów i urzędów skarbowych

Monetia, spółka portfelowa Capital Partners TFI, rozpoczyna realizację kolejnego etapu strategii. Po zdywersyfikowaniu oferty i wejściu na nowe rynki, spółka zapowiada walkę o obsługę sektora skarbowego, samorządowego i bankowego. Nowych klientów będzie też szukać za granicą.

 

Za 2-3 lata spółka chce obsługiwać 18% polskiego obrotu gotówkowego, który obecnie wart jest ok. 30 mld zł. W ciągu 12 miesięcy działania jako samodzielna krajowa instytucja płatnicza, Monetia obsłużyła transakcje o wartości 2,65 mld zł. To ponad 58% obrotu zrealizowanego w całym segmencie KIP, do którego należy spółka. – Przekształcenie rok temu Monetii z agencji bankowej w odrębną instytucję płatniczą nie zaburzyło obsługi transakcyjnej, za to pozwoliło stworzyć solidne podstawy do dynamicznego rozwoju w najbliższych miesiącach. – ocenia Wojciech Jóźwiak, prezes Monetii – Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatniego roku koncentrowaliśmy się głównie na rozwoju sieci placówek i dywersyfikacji oferty skierowanej do nowych grup klientów, uzyskanie pozycji lidera w naszym segmencie krajowych instytucji płatniczych, jest bardzo dobrym wynikiem.

 

Kolejnym etapem wyznaczonym w strategii Monetii jest dywersyfikacja źródeł przychodu tak, by za 2-3 lata 50% było generowane przez nowo wprowadzoną ofertę, tj. procesowanie dokumentów, outsourcing kasowy dla instytucji finansowych, obsługę transakcji w urzędach skarbowych, międzynarodowe przekazy pieniężne czy pośrednictwo w dystrybucji produktów finansowych. – W stosunkowo niedługim czasie zyskaliśmy duże zainteresowanie naszą ofertą w sektorze bankowości i public, w którym udało nam się osiągnąć pozycję lidera. – podkreśla Wojciech Jóźwiak. – Oceniam, że będzie ono wzrastać, a my zamierzamy wykorzystać ten potencjał, dlatego w najbliższych miesiącach będziemy koncentrować siły na działaniach B2B.

 

Spółka będzie rozwijać współpracę z instytucjami finansowymi. Z outsourcingu kasowego Monetii korzystają już 4 duże banki, a w jej placówkach oferowane są wszystkie dostępne na polskim rynku pożyczki krótkoterminowe. W najbliższych miesiącach spółka rozpocznie sprzedaż kredytów dla klientów indywidualnych oraz mikro- i małych przedsiębiorstw. Drugim segmentem rynku, w którym Monetia zapowiada kontynuację ekspansji są samorządy terytorialne i urzędy skarbowe. Spółka jest obecnie, z ponad 12% udziałem na tym rynku, liderem w obsłudze punktów kasowych urzędów skarbowych, a Wojciech Jóźwiak zapowiada dynamiczne pozyskanie kolejnych.

 

author avatar
Monetia Sp. z o.o.
Monetia zaczęła działać w 2006 roku jako agencja bankowa – jedna, wspólna marka dla ogólnopolskiej sieci agencji. Monetia to największa sieć agencji płatniczych w Polsce pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. Każdego miesiąca setki punktów w całej Polsce obsługują ponad pół miliona klientów, którzy opłacają rachunki, wypłacają gotówkę i doładowują konta swoich telefonów komórkowych. Spółka jest operatorem międzynarodowych przekazów pieniężnych poprzez platformę Monetia24.pl. Pośredniczy także w dystrybucji i sprzedaży krótkoterminowych kredytów i pożyczek.   Monetia współpracuje równocześnie z wystawcami płatności masowych m.in. Multimedia, Vectra, PGE, urzędami skarbowymi czy licznymi wspólnotami oraz spółdzielniami mieszkaniowymi. Świadczy również usługę outsourcingu obsługi kasowej dla Banku DnB oraz Getin Noble Bank. Jako pierwsza i jedyna w Polsce spółka oferuje usługę fulfillmentu adresowaną do firm, które wymagają weryfikacji nabywców swoich produktów, oferowanych zdalnie. W 2014 r. Monetia uzyskała licencję krajowej instytucji płatniczej Komisji Nadzoru Finansowego. Nowym właścicielem Monetii jest Certis Investments Sp. z o.o., której udziałowcami są TFI Capital Partners Investment I FIZ oraz Zarząd Monetii.

1 2

O autorze