loader

Marki finansowe w mediach społecznościowych

American Express

American Express z pewnością imponuje statystykami i skalą zaangażowania. Spółka korzysta z mediów społecznościowych w o wiele większym stopniu, niż większość innych firm ze świata finansów. Dzięki kilku kontom na twitterze oraz stronom na facebooku, głos spółki American Express dociera do sporej części społecznościowego świata. Główna strona na facebooku spółki obecnie posiada około 6,5 miliona lajków, natomiast jej profil na twitterze śledzi ponad 881 tys. osób. Według organizacji Corporate Insight, posiadacze kont i kart płatniczych American Express stanowią jedynie niewielki ułamek osób śledzących markę w mediach społecznościowych.[3]

 

Citi Bank

Citi ma ponad 1,1 miliona lajków na Facebooku i ponad 874 tys. fanów na twitterze oraz wprowadził wiodącą, kobiecą sieć zawodową w ramach platformy LinkedIn, największej sieci społecznościowej o charakterze zawodowym na świecie. Citi zdało sobie sprawę, iż kobiety potrzebują przestrzeni, w której mogłyby się dzielić swoimi doświadczeniami oraz poruszać kwestie związane z ich karierą. Korzystając ze swoich rozległych zasobów oraz zasięgu w mediach społecznościowych, Citi stworzyło społeczność o nazwie Connect: Professional Women’s Network. Dziś tego rodzaju sieci są bardziej powszechne, jednak sytuacja wyglądała zgoła inaczej w roku 2012, gdy powstawała kobieca platforma licząca dziś pół miliona członków.

Stworzona przez City platforma zyskała uznanie ze strony mediów jako miejsce kształtujące poczucie wspólnoty wśród pracujących kobiet, a samo Citi zwiększyło zaufanie klientów, co przełożyło się na jego pozycję rynkową. Obecnie grupa ta jest postrzegana jako jedna z najbardziej aktywnych społeczności działających w ramach LinkedIn – to naprawdę niesamowite![4]

 

[1]John McCarthy (25.02.2016), „Barclays brings banking and social media closer with Twitter Payments”. The Drum.

[2]PayPal: From Faceless to Friendly. Increasing Brand Engagement. ShortyAwards.

[3]Forbes. Eight Financial Companies That Get Social Media Right.

[4]Citi’s Connect: Professional Women’s Network On LinkedIn.

 

 

Dział Analiz EasyMarkets

author avatar
ONE BOARD MEDIA sp. z o.o.

1 2

O autorze