loader

Marki finansowe w mediach społecznościowych

Sukces biznesowy w gospodarce cyfrowej w dużej mierze zależy od obecności w mediach społecznościowych. W przypadku firm sektora finansowego, media te stanowią nieocenione narzędzie pozwalające na przekazywanie aktualności rynkowych, promowanie produktów i usług, jak również promowanie wśród odbiorców wiedzy na temat zarządzania ryzykiem oraz zgodności prawnej. W niniejszym artykule omówimy 5 marek, które najsprawniej poruszają się po sferze social.

 

easyMarkets

Powstała w 2003 roku platforma easyMarkets to jeden z najszybciej rozwijających się detalicznych brokerów finansowych. Cypryjska spółka potrafi wykorzystać potencjał mediów społecznościowych jak mało kto. Dzięki niej, każdego dnia tysiące traderów, konsumentów oraz entuzjastów inwestowania ma dostęp do aktualności, danych rynkowych oraz absorbujących analiz. Platforma easyMarkets kieruje się maksymą, zgodnie z którą rezultaty są proporcjonalne do wkładu, oferując nie tylko usługi brokerskie, ale również kilka portali informacyjnych i materiały edukacyjne, składających się na najwyższej jakości newsfeed.

easyMarkets wyróżniają pracownicy, których cały świat obserwuje, poszerzając swoją wiedzę na temat finansów. Dzięki temu easyMarkets posiada jeden z najlepszych i najlepiej prezentujących się kanałów informacyjnych w mediach społecznościowych.

 

Barclays

Drugi największy bank Wielkiej Brytanii nie jest zbyt rozmowny w sferze social, wszak w ciągu sześciu lat zmieścił na twitterze zaledwie 250 tweetów. Bank ten jednak poświęca sporo czasu i energii na wspieranie lokalnych społeczności. Barclays współpracuje z innowacyjnymi instytucjami dobroczynnymi, które angażują się w działalność w społecznościach lokalnych oraz znaczące inicjatywy filantropijne. W 2012 roku spółka ogłosiła, iż inwestowanie w społeczność to jeden ze strategicznych filarów jej działalności. Od tego czasu społeczna wartość marki ciągle rośnie.

Dobrą wiadomością było również wprowadzenie w 2015 roku funkcji Twitter Payments. W ten sposób Barclays został pierwszym brytyjskim bankiem, który pozwolił użytkownikom mediów społecznościowych dokonywać płatności z poziomu tych właśnie mediów.[1]

 

PayPal

Wierzcie lub nie, ale PayPal przez długi czas był postrzegany jako firma bez twarzy, bez prawdziwej wartości marki. Każdy wiedział, czym PayPal się zajmuje, i byliśmy mu za tę działalność bardzo wdzięczni, jednak nigdy nie kojarzyliśmy ani ludzi tworzących PayPala ani jego historii. W 2013 roku zaczęło się to zmieniać – wówczas marka ostatecznie postanowiła zmienić swój wizerunek. Jednym z priorytetów firmy stało się zmierzenie się ze słabościami w sferze mediów społecznościowych.

 

PayPal postanowił uruchomić na twitterze konto do obsługi klienta o nazwie @AskPayPal i zaczął korzystać z różnych kanałów społecznościowych, angażując w komunikację w czasie rzeczywistym celebrytów oraz inne marki. Paypal stał się również liderem refleksji nad innowacją, tworząc blog PayPal Forward. Marka ta zawsze posiadała kapitał, dzięki któremu sprawnie poruszała się po mediach społecznościowych, jednak przez pewien czas obszar ten nie stanowił dla niej priorytetu. Angażując się w komunikację w mediach społecznościowych, PayPal stał się jedną z najbardziej poważanych, ikonicznych marek w świecie finansów.[2]

 

author avatar
ONE BOARD MEDIA sp. z o.o.

1 2

O autorze