loader

LENOVO PUBLIKUJE IMPONUJĄCE WYNIKI ZA PIERWSZY KWARTAŁ ROKU FINANSOWEGO 2013/14

     W regionie Azji
i Pacyfiku firma Lenovo osiągnęła w pierwszym kwartale łącznie 1,3 miliarda USD
przychodów, co stanowi 15% światowych przychodów przedsiębiorstwa.
Wolumen dostaw firmy Lenovo
odnotował w regionie Azji i Pacyfiku spadek o 8,1%, ponieważ firma ze względów
strategicznych równoważyła wzrost i rentowność, rezygnując na przykład z
niektórych nierentownych transakcji związanych z indyjskim rynkiem edukacyjnym.
W pierwszym kwartale firma Lenovo nadal zyskiwała udział w rynku i umacniała
swoją pozycję lidera w Japonii, będącej piątym na świecie rynkiem komputerów
PC. W krajach ASEAN (Azji Południowo-Wschodniej) odnotowano tymczasem
intensywny wzrost, który przełożył się na rekordowo wysoki udział w rynku na
poziomie 11,9%.  Firma Lenovo jest
obecnie drugim dostawcą komputerów PC w regionie — posiada 13,2% udziału w
rynku. 

 

   
Przychody firmy Lenovo w
obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę regionie EMEA wzrosły tymczasem w
pierwszym kwartale roku finansowego o imponujące 18% do 1,9 miliarda USD,

co stanowi 21% światowych przychodów przedsiębiorstwa. 
Dostawy komputerów PC Lenovo

w regionie EMEA zwiększyły się w tym kwartale o 18% rok do roku, podczas gdy w
całej branży PC

w regionie zmniejszyły się o 22%.  Firma
odnotowała najwyższy w historii udział w tutejszym rynku na poziomie 13,2%, co
stanowiło znaczący wzrost o 4,4% w ujęciu rok do roku.  W pierwszym kwartale roku finansowego firma
Lenovo osiągnęła pozycję lidera rynku komputerów PC w dziesięciu krajach
regionu, w tym w Niemczech — po raz pierwszy też została numerem jeden w
Europie Wschodniej, kontynuując umacnianie pozycji wicelidera całego rynku
komputerów PC regionu EMEA.

 

    W
Ameryce Północnej i Południowej**
w pierwszym kwartale roku finansowego przychody osiągnęły wartość 1,9
miliarda USD, co oznacza wzrost o 29% rok do roku i stanowi 22% światowych
przychodów firmy.

Dzięki solidnym wynikom zarówno w będącej trzecim na świecie rynkiem komputerów
PC Brazylii,
jak i w Stanach Zjednoczonych, firma Lenovo zwiększyła swój
udział w rynku Ameryki Północnej i Południowej do 9,7%, osiągając w tym
regionie historyczny rekord po wzroście

o 2,1 punktu procentowego w ujęciu rok do roku i utrzymując trzecią pozycję w
regionalnym rankingu dostawców. Ponadto udział firmy Lenovo w rynku
północnoamerykańskim po raz pierwszy przekroczył 10% — istotny był tu
intensywny wzrost segmentu komputerów PC do zastosowań komercyjnych

w Stanach Zjednoczonych, w którym odnotowano rekordowo wysoki udział na
poziomie 10,1%.  Dostawy komputerów PC
Lenovo w regionie Ameryki Północnej i Południowej zwiększyły się

w pierwszym kwartale roku finansowego o 22% rok do roku, podczas gdy w całej
branży PC

w Ameryce Północnej i Południowej dostawy zmniejszyły się o 4%.

 

W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo
zasygnalizowała powrót produkcji do Stanów Zjednoczonych, uroczyście otwierając
swój zakład produkcyjny w miejscowości Whitsett w Północnej Karolinie.
Amerykańska linia produkcyjna może wytwarzać wiele modeli najnowszych i
najbardziej innowacyjnych produktów marki Think, w tym komputer stacjonarny
ThinkCentre M92p, ThinkPad Tablet 2 czy rozkładany ultrabook ThinkPad Helix.

 

Nowa linia produkcji komputerów daje firmie Lenovo możliwość
jeszcze efektywniejszego i bardziej niezawodnego dostarczania produktów
klientom z Ameryki Północnej — istotne znaczenie ma również wprowadzenie do
oferty rozszerzonego, bardziej wartościowego pakietu usług związanych

z komputerami PC, między innymi z zakresu tworzenia indywidualnych konfiguracji
produktów, tworzenia obrazów systemów, umieszczania umożliwiających śledzenie
sprzętu identyfikatorów

czy tworzenia pakietów produktowych.

PRZEGLĄD PRODUKTÓW

W pierwszym kwartale roku
finansowego notebooki firmy Lenovo
miały największy udział w jej światowych przychodach, generując 52% z nich. W
całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o 12,9%. Mimo tak
trudnych warunków skonsolidowana sprzedaż notebooków Lenovo na całym świecie
wzrosła w pierwszym kwartale roku finansowego o 4,7% rok do roku, osiągając
łącznie 4,5 miliarda USD. Po zdobyciu kolejnych 1,9% rynku firma uzyskała
udział w rynku na poziomie 17,3%.  W
pierwszym kwartale firma Lenovo ogłosiła wprowadzenie kilku nowych modeli
notebooków, które szybko zaczęły doskonale się sprzedawać — były to między
innymi najcieńszy w serii „T”  ThinkPad
T431s, cienki, będący następcą popularnego modelu Yoga 13 rozkładany model Yoga
11s oferujący możliwość pracy w trybie notebooka, pionowym, tabletu i
„namiotu”, a także kilka nowych notebooków z systemem Windows oraz godnych
uwagi ze względu na niewielką grubość i lekkość konsumenckich urządzeń Lenovo
Miix.

 

Realizowane przez firmę
Lenovo dostawy komputerów stacjonarnych
na całym świecie utrzymywały się na stałym poziomie, w porównaniu do
odnotowanego przez całą branżę spadku o 9,4%. W
rezultacie
firma Lenovo po zdobyciu 1,5 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała 16-procentowy
udział w rynku. Sprzedaż skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo zmalała
w pierwszym kwartale roku finansowego o 2,8% rok do roku, osiągając kwotę 2,5
miliarda USD i stanowiąc 28% łącznych przychodów firmy. W pierwszym kwartale
firma Lenovo rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Horizon Table PC — komputera
interpersonalnego, który łączy ludzi w całkowicie nowy sposób, umożliwiając
jednoczesną obsługę nawet
czterem użytkownikom, którzy wchodzą w interakcje z
treściami, a także grają w gry, używając joysticków, strikerów i kości. Choć
Horizon przyciągnął powszechną uwagę zarówno potencjalnych nabywców, jak i
specjalistów z branży swoim niepowtarzalnym, rodzinnym trybem Table PC, można
go również wykorzystywać jako wysokowydajny, uniwersalny komputer stacjonarny z
27-calowym monitorem.

 

W pierwszym kwartale
roku finansowego skonsolidowana sprzedaż oferowanych przez firmę Lenovo
produktów Mobile Internet Digital Home
(MIDH)
, w tym smartfonów i tabletów, wzrosła o 105% w ujęciu rok do roku,
osiągając poziom 1,2 miliarda USD, co stanowi 14% łącznych przychodów
uzyskanych przez firmę w tym okresie.
W Chinach dostawy smartfonów wzrosły znacząco o 121% w
ujęciu rok do roku, co pomogło firmie utrzymać silną pozycję drugiego pod
względem wielkości dostawcy tego rodzaju urządzeń na tutejszym rynku. W
omawianym kwartale firma Lenovo zapowiedziała, że zacznie sprzedawać smartfony,
w tym nowy model K900 — pierwszy na świecie smartfon oparty na procesorze Intel
Atom Z2580 — w Malezji, Arabii Saudyjskiej, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach
Arabskich. Firma odnosiła również kolejne sukcesy na rynku tabletów,
dostarczając ich ponad trzykrotnie więcej niż rok temu — hitem okazał się tu
popularny wśród naszych klientów komercyjnych ThinkPad Tablet 2, podobnie jak
siedmiocalowe tablety Lenovo A1000 i A3000 oraz dziesięciocalowy A6000.

 

*Według
danych firm Gartner i IDC za II kw. 2013 r.

**W poprzednich kwartałach wyniki w Ameryce ‎‎Łacińskiej obejmowały region Azji i
Pacyfiku. Począwszy od sprawozdania finansowego za I kwartał roku finansowego
2013/14 wyniki Ameryki Łacińskiej będą uwzględniane w sekcji „Ameryka Północna
i Południowa”. 

1 2

O autorze