loader

Kampania Real Time Marketing – jak wykorzystać w niej SMS-y?

Real Time Marketing to przede wszystkim działanie i reagowanie w czasie rzeczywistym na otaczające nas trendy i odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania użytkowników. Najczęściej słyszy się o kampaniach RTM z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Jednak algorytm Facebooka w znacznej mierze ogranicza tzw. reach w celu stosowania kolejnych odpłatnych działań promocyjnych. Jak zatem prowadzić działania w czasie rzeczywistym poza social media? Warto w takiej sytuacji rozważyć inne dostępne narzędzia, a jednym z nich może być SMS, który charakteryzuje się dotarciem (open rate) przekraczającym 90%. W jaki sposób wykorzystać go do kampanii RTM?

 

Dotarcie do klienta dzięki geotargetowaniu

Działania w czasie rzeczywistym w dużej mierze ułatwia geotargetowanie. Dzięki niemu możemy dotrzeć do konkretnych odbiorców przebywających w okolicach restauracji, sklepu czy galerii handlowej. Impuls zakupowy jest w tym wypadku znacznie mocniejszy, jako że klient znajduje się już praktycznie w sklepie. Działa w tym momencie również element zaskoczenia – odbiorca odczytuje wiadomość wysłaną z miejsca, obok którego właśnie przechodzi. Jest to dużo bardziej efektywne niż wysyłanie ogromnej liczby wiadomości do osób, które nie będą zainteresowane przekazem. Warto skorzystać z kuponów promocyjnych, np. z ograniczeniem czasowym, które dodatkowo zmotywują klientów do zakupów w naszej placówce. Przykładem może być wysyłka SMS w porze lunchu, do osób które akurat przechodzą obok restauracji i zastanawiają się, gdzie w danym dniu zjeść. Odpowiednio dostosowany przekaz w określonej godzinie będzie miał w tym wypadku dużą siłę oddziaływania.

 

Personalizacja przekazu

W przypadku działań Real Time Marketingowych niezmiernie istotne jest odpowiednie dopasowanie treści do grupy docelowej, a sama personalizacja może dodatkowo wzmacniać nasz przekaz. Funkcje udostępniane przez platformy do masowej wysyłki SMS umożliwiają automatyzację dostosowania treści. Pierwsza z nich polega na zastosowaniu własnego pola nadawcy. Dzięki temu zamiast standardowego numeru telefonu będzie wyświetlała się zaproponowana przez nas nazwa, np. firmy lub produktu (maksymalnie 11 znaków). Tego typu rozwiązanie wpłynie pozytywnie na odbiór treści i zwiększenie świadomości marki. Personalizacja samej wiadomości polegać będzie na użyciu odpowiednich parametrów, dzięki którym możemy podstawić imiona i nazwiska naszych odbiorców z bazy, którą już dysponujemy. Zwracając się do klienta po imieniu, udowadniamy, że wiemy z kim mamy do czynienia, dodatkowo wzbudzamy ciekawość i nasza oferta nie jest traktowana jako losowy przekaz do szerokiej grupy odbiorców.

 

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze