loader

Kampania Real Time Marketing – jak wykorzystać w niej SMS-y?

Ciekawym narzędziem personalizacji przekazu połączonego z działaniami Real Time Marketingowymi jest urodzinowy SMS. Umożliwia to przesłanie życzeń w dniu urodzin do osób z naszej bazy numerów – warunkiem jest oczywiście znajomość daty urodzin odbiorców. Klienci bardzo często dzielą się takimi informacjami, jeśli wiedzą, że w zamian otrzymają konkretną korzyść. Z doświadczenia wiemy, że takie działania są bardzo angażujące. Korzysta z niego przykładowo firma Big Star, wysyłając SMS-a z życzeniami i jednocześnie dużą zniżką do wykorzystania – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS.

Dialog z odbiorcą

Elementem kampanii opartej na Real Time Marketingu może być wejście w dialog z odbiorcą, co pozwoli na dodatkowe zwiększenie interakcji. W przypadku SMS-a polegałoby to na uruchomieniu krótkiego, 4-cyfrowego numeru do dwukierunkowej komunikacji. Numery typu Short Code można wykorzystać do przeprowadzenia konkursu, ankiety, komunikacji z klientem podczas eventów, generowania leadów sprzedażowych czy ekspozycji numeru w reklamie. Koszt wysłania SMS-a pod taki numer z każdej sieci GSM naliczany jest według standardowych stawek operatorów. Najczęściej plany taryfowe oferowane przez operatorów uwzględniają darmową pulę wiadomości tekstowych i klient nic nie będzie musiał płacić za SMS-a. Tego typu rozwiązanie zastosowała Coca-Cola w kampanii „Podziel się radością”, zachęcając do wysyłki wiadomości z imionami, które pojawiały się po chwili na dużym billboardzie umieszczonym w centrum miasta.  

 

Dlaczego SMS?

Amerykański portal Direct Marketing News (dmnews.com), powołując się na dane Teradata Corp. (największej na świecie firmy zajmującej się hurtowniami danych i narzędziami typu Enterprise Analytics), podał, że 94 proc. wiadomości SMS otwieranych jest w ciągu trzech minut od chwili ich dostarczenia. Co istotne, niemal wszystkie (98 proc.) są czytane przez użytkowników, w porównaniu do 29 proc. tweetów, 20 proc. e-maili czy zaledwie 12 proc. postów na Facebooku.

Raporty dotyczące efektywności potwierdzają, że konwersja marketingu SMS często plasuje się na poziomie nieosiągalnym dla wielu pozostałych kanałów marketingowych. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, jak wskazał m.in. Shoffstall, jesteśmy przyzwyczajeni do wiadomości tekstowych zawierających przekaz promocyjny. Po drugie, z telefonem, a obecnie w przeważającej części ze smartfonem, przychodzi nam się w ciągu dnia rozstawać jeszcze rzadziej niż kiedyś. Przy pomocy smartfona nie tylko komunikujemy się z bliskimi, ale dokonujemy płatności zbliżeniowych, obsługujemy konta bankowe, przeglądamy internet, kupujemy oraz spędzamy czas wolny. W kampaniach Real Time Marketingowych istotne jest jak najszybsze wykrycie potrzeby klienta i odpowiedzenie na nią. Dla marketerów ogromną rolę pełnił będzie wskaźnik dotarcia. Warto zatem rozważyć inne narzędzia promocyjne takie jak SMS czy Push, które w pierwszej kolejności trafiają do posiadaczy smartfonów, a jednocześnie pozwolą wyróżnić się na tle licznych działań przeprowadzanych najczęściej w mediach społecznościowych.  

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze