loader

Jaki stadion takie wyniki

Nowoczesne i schludne obiekty sportowe to nadal rzadkość w polskich rozgrywkach piłkarskich. O ile kluby z czołowych lig mogą pochwalić się pięknymi stadionami, to w niższych klasach rozgrywkowych przeważnie gra się na błagających o remont boiskach.

Magia Narodowego

PGE Narodowy pęka w szwach przy każdej odbywającej się na nim imprezie. Planuje się wprowadzenie kart kibica ze względu na nieustanny wzrost zainteresowania meczami naszej reprezentacji. Można by rzec, iż jest to efekt doskonałej gry naszego zespołu. Można by, gdyby nie fakt, że na tym obiekcie odbywają się różnego rodzaju wydarzenia. – Proszę zwrócić uwagę, że nie tylko mecze reprezentacji przyciągają kibiców na obiekt. Odbywały się tam przecież zawody żużlowe, windsurfingowe, mecz siatkówki, gale sportów walki, a nawet pokaz filmu i stadion zawsze był pełen. Mało tego. PGE Narodowy gościł przecież szczyt NATO odbywający się w zeszły roku. Ewidentnie widać, że to obiekt, a nie rodzaj imprezy przyciąga uwagę kibiców, a wraz z ich uwagą przyciąga ich pieniądze tłumaczy ekspert portalu RegioWyniki.pl, Przemysław Kośmider.

Inwestycja w renowację obiektu to sportowe perpetum mobile. Nowy stadion pomieści więcej widzów, którzy zapłacą więcej za bilety. Większa ilość kibiców, to doskonały argument w negocjacjach z nowym sponsorem. Z kolei im więcej sponsorów, tym większa szansa na profesjonalną opiekę nad zawodnikami, bez której trudno o dobre wyniki. Natomiast dobre wyniki sportowe to gwarancja stałego napływu kibiców. Pięć lat temu oddaliśmy do użytku wiele nowych, profesjonalnych stadionów. Dziś polska reprezentacja zajmuje miejsce w pierwszej dziesiątce rankingu FIFA. To nie może być przypadek. Kibice chcą gościć na rewelacyjnie wyglądających obiektach. Chcą mieć poczucie współuczestnictwa w kojarzącym się pozytywnie zjawisku kibicowania, co przekłada się większe możliwość operacyjne sztabu zarządzającego kadrą. PGE Narodowy nie pomieści jednak wszystkich, dlatego na fali popularyzacji kibicowania rośnie zainteresowanie występami lokalnych drużyn. Jednak tylko tam, gdzie infrastruktura sprzyja kibicom. Kluby, które nie inwestują w rozbudowę swoich obiektów, wpadają w pułapkę finansową. Klubowa kasa świeci pustkami przez brak sponsorów. Brak sponsorów powodowany jest brakiem kiców, a brak kibiców to efekt odstraszającego wizerunku obiektu.

author avatar
Projekt Komunikacja

1 2

O autorze