loader

GRUPA ASBIS W I PÓŁROCZU 2013: ZYSKI ROSNĄ SZYBCIEJ NIŻ PRZYCHODY

ASBIS prognozuje, że w 2013 roku osiągnie przychody w wysokości pomiędzy 1,85 mld USD a 1,95 mld USD oraz zysk netto po opodatkowaniu w wysokości pomiędzy 11,0 mln USD a 12,5 mln USD.

 

SZCZEGÓŁOWA INFORMACJA O STRUKTURZE SPRZEDAŻY

Najważniejszym wydarzeniem I półrocza 2013 r. był mocny wzrost sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej, który pozwolił temu regionowi uzyskać pierwszą pozycję w geograficznej strukturze przychodów ASBIS. Było to możliwe dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży marek własnych oraz smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas gdy przychody w krajach byłego ZSRR były nieco wyższe niż w porównywalnym okresie 2012 roku.

  • Przychody ze sprzedaży tabletów wzrosły o 293,44% do 137.494 USD z 34.946 USD

    w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.

  • Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 353,42% do 192.895 USD z 42.542 USD

    w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.

  • Przychody ze sprzedaży marek własnych ustanowiły kolejny historyczny rekord i wzrosły do poziomu 178.379 USD w porównaniu do 47.211 USD w I półroczu 2012 roku. Udział marek własnych w przychodach ogółem w I półroczu 2013 r. wyniósł 19,63% w porównaniu do 6,34% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

STRUKTURA PRZYCHODÓW WEDŁUG REGIONÓW

W I PÓŁROCZU 2013 ORAZ W I PÓŁROCZU 2012 (tys. USD):

Region

I półrocze 2013

I półrocze 2012

Zmiana %

Europa Środkowo-Wschodnia i kraje bałtyckie

341.413

249.773

+36,69%

Kraje byłego ZSRR

324.160

300.026

+8,04%

Bliski Wschód I Afryka

125.509

115.370

+8,79%

Europa Zachodnia

103.552

55.968

+85,02%

Pozostałe

13.844

23.802

-41,84%

Ogółem

908.478

744.938

+21,95%

 

 

Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc, skomentował: “Wyraźnie potwierdza to fakt, iż szeroki zasięg geograficzny naszej działalności, mocne portfolio produktowe oraz inwestycje w rozwój marek własnych pozwoliły nam skorzystać

z pozytywnych zmian na niektórych rynkach. W naszej opinii, zwiększenie udziału Europy Środkowo-Wschodniej w przychodach ogółem do 37,09% w II kw. 2013 r. oraz do 37,58% w I półroczu 2013 r.

w porównaniu do 34,81% w II kw. 2012 r. oraz do 33,53% w I półroczu 2012 r. – zwiększa bezpieczeństwo Spółki, ponieważ nasza zależność od jednego dużego regionu maleje. Dlatego zamierzamy wspierać ten trend w przyszłości.

 

STRUKTURA PRZYCHODÓW W I PÓŁROCZU 2013 ORAZ W I PÓŁROCZU 2012

TOP 10 KRAJÓW (tys. USD)

 

I półrocze 2013

I półrocze 2012

 

Kraj

Sprzedaż

Kraj

Sprzedaż

1.

Rosja

189.517

Rosja

175.859

2.

Słowacja

81.285

Słowacja

72.159

3.

Zjednoczone Emiraty Arabskie

72.188

Ukraina

69.009

4.

Ukraina

65.766

Zjednoczone Emiraty Arabskie

65.537

5.

Bułgaria

51.927

Czechy

39.606

6.

Wielka Brytania

34.423

Kazachstan

31.093

7.

Czechy

33.810

Bułgaria

20.791

8.

Białoruś

32.349

Holandia

19.689

9.

Kazachstan

31.137

Litwa

18.366

10.

Arabia Saudyjska

26.487

Białoruś

17.955

 

Pozostałe

289.589

Pozostałe

214.874

 

OGÓŁEM

908.478

OGÓŁEM

744.938

 

 

1 2

O autorze