GRUPA ASBIS W I PÓŁROCZU 2013: ZYSKI ROSNĄ SZYBCIEJ NIŻ PRZYCHODY
ASBIS prognozuje, że w 2013 roku osiągnie przychody w wysokości pomiędzy 1,85 mld USD a 1,95 mld USD oraz zysk netto po opodatkowaniu w wysokości pomiędzy 11,0 mln USD a 12,5 mln USD.
SZCZEGÓŁOWA INFORMACJA O STRUKTURZE SPRZEDAŻY
Najważniejszym wydarzeniem I półrocza 2013 r. był mocny wzrost sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej, który pozwolił temu regionowi uzyskać pierwszą pozycję w geograficznej strukturze przychodów ASBIS. Było to możliwe dzięki mocnemu wzrostowi sprzedaży marek własnych oraz smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej, podczas gdy przychody w krajach byłego ZSRR były nieco wyższe niż w porównywalnym okresie 2012 roku.
- Przychody ze sprzedaży tabletów wzrosły o 293,44% do 137.494 USD z 34.946 USD
w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.
- Przychody ze sprzedaży smartfonów wzrosły o 353,42% do 192.895 USD z 42.542 USD
w analogicznym okresie 2012 roku – głównie dzięki znacznie wyższej sprzedaży jednostkowej.
- Przychody ze sprzedaży marek własnych ustanowiły kolejny historyczny rekord i wzrosły do poziomu 178.379 USD w porównaniu do 47.211 USD w I półroczu 2012 roku. Udział marek własnych w przychodach ogółem w I półroczu 2013 r. wyniósł 19,63% w porównaniu do 6,34% w analogicznym okresie ubiegłego roku.
STRUKTURA PRZYCHODÓW WEDŁUG REGIONÓW
W I PÓŁROCZU 2013 ORAZ W I PÓŁROCZU 2012 (tys. USD):
Region |
I półrocze 2013 |
I półrocze 2012 |
Zmiana % |
Europa Środkowo-Wschodnia i kraje bałtyckie |
341.413 |
249.773 |
+36,69% |
Kraje byłego ZSRR |
324.160 |
300.026 |
+8,04% |
Bliski Wschód I Afryka |
125.509 |
115.370 |
+8,79% |
Europa Zachodnia |
103.552 |
55.968 |
+85,02% |
Pozostałe |
13.844 |
23.802 |
-41,84% |
Ogółem |
908.478 |
744.938 |
+21,95% |
Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc, skomentował: “Wyraźnie potwierdza to fakt, iż szeroki zasięg geograficzny naszej działalności, mocne portfolio produktowe oraz inwestycje w rozwój marek własnych pozwoliły nam skorzystać
z pozytywnych zmian na niektórych rynkach. W naszej opinii, zwiększenie udziału Europy Środkowo-Wschodniej w przychodach ogółem do 37,09% w II kw. 2013 r. oraz do 37,58% w I półroczu 2013 r. –
w porównaniu do 34,81% w II kw. 2012 r. oraz do 33,53% w I półroczu 2012 r. – zwiększa bezpieczeństwo Spółki, ponieważ nasza zależność od jednego dużego regionu maleje. Dlatego zamierzamy wspierać ten trend w przyszłości.”
STRUKTURA PRZYCHODÓW W I PÓŁROCZU 2013 ORAZ W I PÓŁROCZU 2012
TOP 10 KRAJÓW (tys. USD)
|
I półrocze 2013 |
I półrocze 2012 |
||
|
Kraj |
Sprzedaż |
Kraj |
Sprzedaż |
1. |
Rosja |
189.517 |
Rosja |
175.859 |
2. |
Słowacja |
81.285 |
Słowacja |
72.159 |
3. |
Zjednoczone Emiraty Arabskie |
72.188 |
Ukraina |
69.009 |
4. |
Ukraina |
65.766 |
Zjednoczone Emiraty Arabskie |
65.537 |
5. |
Bułgaria |
51.927 |
Czechy |
39.606 |
6. |
Wielka Brytania |
34.423 |
Kazachstan |
31.093 |
7. |
Czechy |
33.810 |
Bułgaria |
20.791 |
8. |
Białoruś |
32.349 |
Holandia |
19.689 |
9. |
Kazachstan |
31.137 |
Litwa |
18.366 |
10. |
Arabia Saudyjska |
26.487 |
Białoruś |
17.955 |
|
Pozostałe |
289.589 |
Pozostałe |
214.874 |
|
OGÓŁEM |
908.478 |
OGÓŁEM |
744.938 |