loader

Edukacja 2.0 dzięki… SMS-om

 

Wiadomości tekstowych w kontaktach z rodzicami używam z kilku powodów. Po pierwsze: w prosty sposób mogę przypominać im o wydarzeniach w szkole, takich jak wywiadówka, apel czy wycieczka. Oczywiście nie stosuje jedynie wysyłek masowych. Często indywidualnie przesyłam oceny albo informacje o postępach w nauce. Rodzice chcą wiedzieć jak sobie radzi ich dziecko i wiele razy dziękowali mi, za to, że zawsze są na bieżącoPatrycja Zając, wychowawca III klasy Gimnazjum z Gliwic.

 
Dlaczego SMS?

 

SMS to uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy w szybki sposób przekazać ważne informacje bezpośrednio do zainteresowanych osób. Każdy z nas ma telefon najczęściej zawsze przy sobie, dlatego większość wiadomości wysłanych tą drogą jest otwierana niemal natychmiast po dostarczeniu, a odsetek nieprzeczytanych SMS-ów jest bardzo niewielki. Pod tym względem narzędzie to deklasuje pocztę elektroniczną. Korzyści ze stosowania SMS-ów w edukacji to m.in. lepiej poinformowani rodzice, uczniowie czy studenci, usprawnienie procesów płatności oraz budowanie wizerunku nowoczesnej jednostki.

 

Czy wdrożenie technologii SMS jest skomplikowane?

 

Wbrew pozorom wdrażanie SMS-ów w przedszkolu czy na uczelni nie wymaga niezwykłych umiejętności poza standardową obsługą komputera. Wszelkie czynności, takie jak planowanie wysyłek, dystrybucja i odbiór wiadomości, czy zarządzanie swoimi bazami danych, prowadzone są w panelu administracyjnym aplikacji internetowej. Platformy do masowej wysyłki SMS-ów, jak choćby SMSAPI, nie wymagają bezpośredniej integracji z systemem komputerowym firmy. Takie rozwiązanie można z powodzeniem wprowadzić zarówno w niewielkim prywatnym żłobku, jak i w dużej sieci szkół policealnych oraz na największych uczelniach. Ważne, by pamiętać, że w świetle obowiązujących przepisów potrzebujemy zgody osób, do których chcemy wysyłać SMS-y. Taką zgodę można uzyskać w momencie podpisywania umowy lub zbierania danych przez formularz rejestracji na stronie WWW. Musi być on umieszczony w specjalnie odseparowanym od reszty postanowień checkboxie.

 

Andrzej Ogonowski, Marketing and PR director, SMSAPI.pl

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze