loader

E-mail ReTargeting – skuteczność i niezwykły potencjał

Nawet jeśli w świecie biznesu dziennie zostaje wysyłanych 112,5 mld maili, ten zabieg został stanowczo zaniedbany i to na długi czas. Pozyskiwanie przez odbiorców masowego, niechcianego spamu zniszczył jego reputację. Poczta elektroniczna stała się porównywalna do marketingowych zabiegów z dziedziny AdWords, Scial Media & Co. Rzecz jasna, reklamodawcy nie pozostają bez winy, gdyż to właśnie oni przyczynili się do braku subskrypcji i zainteresowania wysyłką anonimowych i niespersonalizowanych e-maili. Lecz jak dowodzi Symantec Intelligence Raport w czerwcu wyniki spamu nie przekroczyły 50%, a te statystyki nie były tak korzystne aż od 2003 roku. Także kilka inwestycji VC na rynku e-maili marketingowych udowadnia ożywienie. To, dlaczego mailing, a szczególnie Retargeting na reszcie stał się opłacalny podsumował prezes Remintrex, Florian Werner.

 

1. Przekonujące, twarde fakty

Liczba mailowych użytkowników w marketingu jest nie do pobicia, mimo iż przez jakiś czas zapomniano o tej drodze komunikacji. Dlaczego? Ponieważ czy to facebook, czy sklep online – praktycznie każda rejestracja wymaga podania adresu poczty elektronicznej. Z ponad 4 mld kont na całym świecie, nie ma konsumenta który mógłby ukończyć rejestrację nie podając swojego e-maila. Mailing pozostaje więc numerem jeden, generując 6 miliardów kliknięć dziennie, 20 razy tyle co Google.

 

2. Skuteczny wgląd w historię klienta

Dzięki ciasteczkom i lokalizacji personalizacja nigdy dotąd nie była tak prosta. Łączenie podstawowych danych z historią klienta pozwala na wysyłkę wiadomości w odpowiednim czasie, np. w momencie przeglądania przez użytkownika poczty. Bieżące porównania Remintrexu wyraźnie wskazują, że personalizacja wiadomości ReTargetingowej odbierana jest w sposób bardzo pozytywny, w przeciwieństwie do tak powszechnych wysyłek anonimowych.

 

3. E-mail jako towarzysz niezależnych urządzeń

Nawet same zachowania użytkowników wspierają drogę rozwoju e-mailingu, gdyż poczta elektroniczna jest nieodłącznym elementem codziennej pracy i korzystania z zasobów internetu. W mediach społecznościowych widzimy ciągły napływ coraz to nowych aplikacji i usług, natomiast e-maile pozostają niezmienne. Nieważne jakim urządzeniem dysponuje klient, czy jest to komputer, smartfon, tablet czy SmartWatch – e-mail jest wiernym kompanem wszystkich tych urządzeń.

 

author avatar
ONE BOARD MEDIA sp. z o.o.

1 2

O autorze