loader

Call to Action – czyli jak skłonić konsumenta do zakupu

Warto używać słownictwa odnoszącego się do czasu, podkreślającego ekskluzywny i ograniczony terminem charakter dostępności. Wielu ludzi przekonuje taki komunikat i dzięki temu decydują się na zakup. Takie komunikaty są szczególnie chętnie wykorzystywane przez serwisy sprzedające bilety lotnicze czy oferujące wynajem pokoi hotelowych. Organizacja wakacji jest wyborem mocno angażującym dzięki czemu konsument jest wrażliwszy na tego typu komunikaty. Jeśli więc sprzedajemy właśnie mocno angażujące produkty – drogie lub wywołujące mocne emocje użytkownika, tym bardziej warto skorzystać z siły Call to Action.

 

Dokładne testy

Należy pamiętać aby dla każdych akcji, gdzie w grę wchodzi klikalność i wskaźnik CTR powinniśmy przeprowadzać testy A/B, tak żeby wybrać najbardziej skuteczne dla swojego biznesu rozwiązania. Według SalesBee zmiana koloru lub treści CTA może podnieść współczynnik klikalności o 20-30 proc. Warto wiedzieć, że nie należy wprowadzać wielu wariantów zmian jednocześnie. Trudno wtedy wywnioskować, co tak naprawdę działa i z jakiego powodu. Najlepiej osobno testować treść komunikatu, kolor czy wielkość i porównywać dwa warianty dla jednej zmiennej. Dzięki narzędziom typu Sales Booster w prosty i szybki sposób można zaprojektować i przeprowadzić takie testy, a następnie otrzymać gotową analizę wyników.

Dobre CTA pomoże zwiększyć naszą sprzedaż, jeśli chcemy skutecznie ją monitorować warto rozważyć korzystanie z narzędzi takich jak SalesBee. Dzięki temu można na bieżąco sprawdzać skuteczność naszych działań i zmieniać strategię tak by nasze działania przynosiły jak najlepsze efekty. Warto pamiętać, że każdy aspekt działalności e-sklepu składa się na ostateczny wynik i nie można pominąć żadnego z nich jeśli chcemy zwiększać sprzedaż.

 

Agata Lejman, SalesBee

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze