loader

Call to Action – czyli jak skłonić konsumenta do zakupu

Jak zachęcić użytkownika aby się zarejestrował, dołączył do bazy subskrybentów albo kupił to co mu oferujemy? Wciąż wiele e-sklepów nie jest świadomych jak ważnym elementem jest przycisk Call to Action. Ten krótki 2-3 wyrazowy zwrot może się wydawać mało znaczącym szczegółem, ale te kilka słów może decydować o powodzeniu zamierzonych działań. Bez jasnego CTA dla użytkownika może nie być oczywiste jaki kolejny krok powinien wykonać lub co chcemy mu zaoferować. Jak sprawić żeby ten przekaz zadziałał?

 

Call to Action powinno być krótkie i jasne. To podstawa, podobnie jak korzystanie z technologii RWD – użytkownik musi zobaczyć CTA natychmiast, nie może przewijać strony by do niego dotrzeć. Nasz komunikat musi być widoczny na pierwszy rzut oka i odróżniać się kontrastowym kolorem od reszty treści. Można skorzystać z wyrazistych kolorów, takich jak czerwony, jaskrawo zielony czy żółty, lub oprzeć się na budzącym poczucie bezpieczeństwa niebieskim. Ważne by CTA, nie wtopiło się w tło prezentowanej treści.

 

Silny komunikat

Dobre CTA opiera się na słownictwie o mocnym, pobudzającym wydźwięku. Zazwyczaj są to zdania takie jak: Kup teraz! Sprawdź! Wypróbuj za darmo! Ale warto wyjść poza utarte schematy i dopasować komunikat do treści maila lub strony. Jeśli np. opowiadamy o korzyściach naszego programu lojalnościowego baner z CTA może nieść treść: Dowiedz się więcej! czy Skorzystaj już dziś! CTA powinno przedstawiać konkretny profit dla klienta. Jeśli chcemy zawrzeć więcej informacji, ale nie obciążyć konsumenta dużą ilością skondensowanej treści to rozwiązaniem jest wypunktowanie korzyści z boku komunikatu tak, żeby przycisk CTA nadal odgrywał centralną funkcję. Z tego samego powodu nie można też umieścić zbyt wielu takich komunikatów w jednym materiale. Może to mieć odwrotny skutek i zamiast zachęcić użytkownika do działania, spowoduje że nie podejmie żadnej akcji.

 

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze